محمود صادقی: توصیه می‌کنم که کارگر بازداشتی هفت‌تپه آزاد شود

By | ۱۳۹۷-۰۹-۰۹

محمود صادقی (عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه و گروه ملی فولاد اهواز طبق اصل 27 قانون اساسی از حقوق اساسی آن‌ها است، اظهار کرد: طبق قانون برگزاری اجتماعات بدون حمل سلاح آزاد است مشروط بر اینکه مخل موازین اسلام نباشد. این کارگران با صراحت از براندازان تبری جسته‌اند و اعلام کرده‌اند اعتراض صنفی دارند. بنابراین حق قانونی آن‌ها است که اعتراض کنند و رفتارهایی کاملاً مدنی دارند.

اجازه دهیم کارگران مطالباتشان را بیان کنند تا آرامش بگیرند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه انتظار این است که افراد بازداشت شده آزاد شوند، گفت: مقامات انتظامی و امنیتی باید توجه کنند که راه‌حل اینگونه مشکلات بازداشت کردن و برخوردهای سلبی و قهری با معترضین نیست. حتی اگر راه‌حل‌های فوری نیز نداریم باید اجازه دهیم که معترضان مطالباتشان را بیان کنند تا آرامش بگیرند و احساس کنند که حرف آن‌ها شنیده می‌شود. برخوردهای امنیتی بیشتر مشکل را تشدید می‌کند. من توصیه می‌کنم که کارگر بازداشتی هفت‌تپه آزاد شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل اصلی به فرآیند شتاب‌زده واگذاری‌ها بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: خصوصی‌سازی‌ها غالباً شفافیت نداشته‌اند و گزارش درستی از آن‌ها در دست نیست. در مجلس شورای اسلامی حرکت‌هایی در جهت حل این مشکل صورت گرفته و تلاش کرده‌ایم فرآیند خصوصی‌سازی را بازنگری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *