تجمع معلولین مقابل سازمان برنامه و بودجه و مجلس/قانون حمایت از حقوق معلولان در بودجه ۹۸ نادیده گرفته شده است 

By | ۱۳۹۷-۰۹-۱۲

هم‌زمان با روز جهانی معلولان، افراد دارای معلولیت در اعتراض به عدم پیش‌بینی بودجه اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۸ روبه‌روی سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی‌تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز هم‌زمان با روز جهانی معلولان (۱۲ آذر) افراد دارای معلولیت در اعتراض به عدم پیش‌بینی بودجه برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال ۹۸، روبه‌روی سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند و با سر دادن شعارهای اعتراضی به سمت مجلس شورای اسلامی‌حرکت کردند.

مدیر کمپین معلولان درباره این تجمع اظهار کرد: برای سال ۹۸ بودجه‌ای درجهت اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان پیش‌بینی نشده است. کل بودجه بهزیستی در سال ۹۷ حدود دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که هزار میلیارد از آن متعلق به معلولان بود.

بهروز مروتی ادامه داد: برای سال ۹۸ هیچ بودجه‌ای برای معلولان در نظر نگرفته‌اند؛ درحالی که برآورد و درخواست سازمان بهزیستی برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در مذاکره با کارشناسان و معاون امور مالی سازمان برنامه و بودجه مقرر شده جلسه‌ای با محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل و موضوع بررسی شود، عنوان کرد: هنوز دررابطه با برگزاری این جلسه و نتایج آن خبری به ما نداده‌اند.

مروتی تاکید کرد: ما تا زمانی که به خواسته‌های خود برسیم مقابل سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی‌نمی‌رویم. درصورتی که به خواسته‌های خود نرسیم این احتمال وجود دارد که فردا نیز اقدام به تجمع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *