روحانی: چیزها در دل دارم، شهامت گفتنش را دارم، ولی گفتن آن را برای کشور مفید نمی دانم

By | ۱۳۹۷-۰۹-۱۵

حسن روحانی شامگاه سه شنبه در نشست توسعه و افتتاح همزمان طرح های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان با تاکید بر این که همه باید در کنار هم برای مدیریت کشور دست به دست هم بدهیم، تاکید کرد: چیزها در دل دارم، شهامت گفتنش را دارم، ولی گفتن آن را برای کشور مفید نمی دانم.

وی با بیان اینکه برخی در کشور عینک خاصی بر چشم دارند، افزود: در دوره ای شرایط عادی و متعادلی در کشور برقرار کردیم، ولی برخی ها که آمدن سرمایه گذاران خارجی را نمی دیدند اکنون که آنها در حال خروجند با عینک ذره بینی تک تک را بازگو می کنند.

روحانی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: متاسفانه در حین اجرای تصمیم تک نرخی شدن ارز متوجه شدیم برخی که به عنوان واردکننده و سرمایه گذار از بانک مرکزی ارز گرفتند، فرم هایی را ساختند و نصف آن مبلغ دریافتی یا حتی تا دو سوم آن پول را در بازار آزاد فروختند و فساد ایجاد کردند.

وی ادامه داد: برخی می گویند چرا از کسی که ارز گرفته و جنسی را وارد کرده، دولت از او ما به التفاوت می گیرد، کسی ارزی را از دولت گرفته و به قیمت آزاد می فروشد، اگر دولت ما به التفاوت نگیرد یعنی برخی از رانت استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه مردم، کاسبان و وارد کنندگان کشور متدین هستند، افزود: اما کسانی هستند که تمام اصول دینی و اخلاقی را مراعات نمی کنند.

روحانی تاکید کرد: دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست تمام بانک های دولتی، خصوصی و خصولتی و انواع بانکها باید یاریگر دولت باشند.

وی با اشاره به اینکه بانک باید اموال، شرکتها و بنگاه های اقتصادی خود را بفروشند، اضافه کرد: این حرکت بانک اقتصاد را منجمد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *