تغییر اقلیم با ایران چه خواهد کرد ,تمام آنچه گرمایش زمین همراه خود به ایران می‌آورد

By | ۱۳۹۷-۰۹-۱۵
«نردبان فریب، دروغ بزرگ گرمایش زمین به علت دی‌اکسید کربن» یک نمونه از چندین مستند، مقاله‌ها و گفت‌وگوهای رسانه‌ای است که در آنها می‌گویند چیزی به عنوان افزایش دمای میانگین زمین برای ایران وجود ندارد، اقلیم در حال تغییر نیست و حتی اگر چنین اتفاقی هم رخ دهد، فعالیت صنعتی و سبک زندگی انسان نقشی در آن بازی نمی‌کند و زمین، خود عاملش است.

چهره‌هایی همانند دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا هم می‌گویند به علم اقلیم‌شناسی باوری ندارند و «گرمایش زمین را دروغ ساخته‌ و پرداخته چینی‌ها» خوانده‌اند.
ایران اینترنشنال:

در مقابل، دست‌کم ۹۹ درصد دانشمندان زمین که اقلیم و تغییر آن را مطالعه می‌کنند، از جمله سازمان‌های علمی دولت فدرال آمریکا می‌گویند که زمین به‌سرعت گرم‌تر می‌شود و هیچ علتی به‌جز فعالیت انسان برایش نیافته‌اند.

این ده مورد، گل سرسبد واقعیت‌های تلخ همراه تغییر اقلیم در ایران است:

 

یک. تغییر در بارندگی، امتداد خشکسالی و نایابی آب

آب نماد تغییر اقلیم در ایران است. در کنار اینکه سوءمدیریت، منابع آب ایران را کاهش داده و مصرف بالای آب برای کشاورزی و صنعت، سپس مصارف شهری، کشور را دچار مشکل در زمینه تامین آب کرده، رفتارهای آب‌وهوایی نیز متفاوت شده‌ است و نقاط گوناگون ایران، شاهد امتداد خشکسالی (یا خشکیدگی) شده‌اند.

در برخی نقاط همانند سیستان و بلوچستان، این خشکسالی ده ساله شده است.

در افق پیش‌ روی ایران و براساس پیش‌بینی‌های رایانه‌ای موجود، روند خشکیدگی قرار نیست متوقف شود، مگر اینکه گرمایش زمین مهار و سپس معکوس شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *