چرا وزیر دفاع «بی شرف» است؟

By | ۱۳۹۷-۰۹-۱۵

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مطرح‌شدن شائبه‌هایی مبنی بر امکان کاهش بودجه دفاعی در لایحه بودجه ۹۸ اظهار داشت: ما هنوز بودجه سال آینده را دریافت نکرده‌ایم اما طبق روال سال‌های گذشته، دولت سعی می‌کند حداقل‌ها را در حوزه دفاعی در نظر گیرد اما متاسفانه دولت در تخصیص بودجه توجه چندانی به افزایش بنیه دفاعی کشور ندارد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس همواره به انحای مختلف این مسئله را جبران می‌کند، افزود: کمیسیون امنیت ملی قطعاً پیشنهاداتی را برای افزایش بودجه دفاعی و تقویت بنیه دفاعی کشور ارائه می‌دهدو قطعاً در بررسی بودجه سال آینده، شرایط کشور به‌ویژه درزمینهٔدفاعی در نظر گرفته می‌شود و با ارائه پیشنهادات و تعامل با دولت، سعی می‌کنیم بودجه این بخش افزایش پیدا کند.

امیر فرشاد ابراهیمی  / ایران بریفینگ 

نقوی حسینی با تأکید بر ضرورت رسیدگی به کارکنان دفاعی کشور خاطرنشان کرد: همچنین بازنشستگان نیروهای مسلح چندین سال است که انتظارهمسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مطرح می‌کنند که این مسئله علی‌رغم مصوبات سال‌های گذشته مجلس عملیاتی نشده است که این مسئله را هم مورد پیگیری جدی قرار می‌دهیم.

گفتنی است اکنون ستاد کل نیروهای مسلح کانون بازنشستگان این نهاد که زیر نظر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است بیش از ۳۶ میلیارد تومان به بازنشستگان نیروهای مسلح مقروض است.

امیر حاتمی وزیر دفاع  اسفند ماه سال گذشته در  تجمع بازنشستگان نیروهای مسلح در مقابل وزارت دفاع «قول شرف» داده بود که تا خرداد امسال تمامی بدهی‌های معوقه حقوقی بازنشستگان نیروهای مسلح را پرداخت نماید که نه‌تنها انجام نداد بلکه از اردیبهشت سال جاری تحت عنوان یک تبصره گنگ و نامعلوم بدون آنکه توضیحی داده شود بازنشستگان نیروهای مسلح (فقط ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع) در فیشهای حقوقی کاغذی و آنلاین خود شاهد درج کسورات ۴ تا ۹ درصدی حقوق خود تحت عنوان تبصره ۱۸ بوده‌اند.

این تبصره که البته شامل حال بازنشستگان سپاه پاسداران نمی‌شود از محتوای آن هیچ‌کسی اطلاع ندارد.

ورای بازنشستگان کارکنان ارتش ایران نیز وضعیتی مشابه و چه‌بسا به‌مراتب نابسامان‌تری از بازنشستگان نیروهای مسلح دارند.

پرداخت نامنظم فوق‌العاده‌ها و سختی کار و همچنین وجهی که همواره ارتش به‌عنوان «حق لباس» می‌گیرد هرچند ماه یک‌بار و آن‌همبا کسورات گنگ انجام می‌گیرد.

کارکنان نیروی دریایی ارتش که مأمور به مناطق دیگری غیر از یگان خود هستند بیش از ۵ ماه است حق مسکن دریافت نکرده‌اند.

در نیروی هوایی پرداختی دیگری به‌عنوان «فوق‌العادهتخصص» که مختص به کارمندان فنی است یک سال است پرداخت‌نشده، در نیروی زمینی نیز«حق مأموریت و بدی آب‌وهوا» ۱۹ ماه است پرداخت‌نشده و اکنون دریادار سیاری اعلام کرده است: در ارتش چنین ردیفی نباید داشته باشیم، ارتش ذاتاً برای همین امور است!

سرتیپ میقانی جانشین معاون اشراف ستاد کل نیروهای مسلح ایران اخیراً در گفتگویی با ایرنا اعلام کرده است: وضعیت رفاهی کارکنان نیروهای مسلح به سطح عالی «خواهد رسید» در حدی که خدمت در ارتش برای همگان افتخارو آرزو شود، وی در همان گفتگو البته اعلام کرد حدود  ۶۸  میلیارد تومان بدهی کارکنان نیروهای مسلح است که به دلایلی تاکنون پرداخت‌نشده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *