اعلام آمادگی ایران برای خرید هواپیماهای سوخو در صورت تمایل روسیه

By | ۱۳۹۷-۰۹-۲۲

علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران، اعلام کرده است چنانچه شرکت‌های هواپیمای ایرانی مایل باشند از هواپیماهای روسی سوخو استفاده کنند این سازمان آماده اظهارنظر نهایی در این رابطه است.

به گزارش یورو نیوز، عابدزاده روز ۲۱ آذر در مصاحبه با خبرگزاری فارس با اعلام اینکه «شرکت سوخو مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمای کشور روسیه گرفته است»، گفت: «‌چنانچه شرکت‌های هواپیمای ایرانی مایل باشند از این هواپیما استفاده کنند و فروشنده هم مایل باشد این هواپیما را به ایران بفروشد، سازمان هواپیمای کشوری ایران آمادگی این را دارد که اظهار‌ نظر نهایی خود را در مورد این هواپیما ارائه کند.»

فرزانه شرفبافی، مدیر عامل ایران ایر، پیشتر از تلاش این شرکت برای خرید هواپیماهای سوخو ۱۰۰ سخن گفته بود.

هواپیماهای تجاری که بیش از ۱۰درصد قطعات آنها توسط شرکتهای آمریکایی تولید شده باشد برای فروش به ایران محتاج مجوز وزارت خزانه داری ایالات متحده هستند. مقامات روسیه گفته اند در تلاش هستند تا با کاهش قطعات آمریکایی به کار رفته در هواپیماهای سوخو ۱۰۰ فروش بدون نیاز به مجوز آنها را به ایران امکان پذیر کنند.

در پی خروج آمریکا از برجام استیون منوچین،‌ وزیر خزانه‌ داری ایالات متحده آمریکا لغو مجوز فروش هواپیماهای بویینگ و ایرباس به ایران را اعلام کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *