توضیحات نادقیق مسئولان درباره حمله چابهار؛ ابهامات و پرسش‌ها 

By | ۱۳۹۷-۰۹-۲۳

ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، از دستگیری “تقریبا” همه عوامل داخلی حمله انتحاری چابهار سخن گفته است. تلاش برای بازداشت “عوامل خارجی” ادامه دارد. گفته می‌شود عده‌ای هم توسط “سازمان‌های دیگر” دستگیر شده‌اند.

ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، خبر از بازداشت ۱۲ نفر در رابطه با حمله انتحاری چابهار داده است.
دویچه وله:
جانشین فرمانده نیروی انتظامی روز پنجشنبه ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر) در گفت‌وگو با خبرنگار “باشگاه خبرنگاران پویا” مدعی شد که “تقریبا” تمام عوامل داخلی حمله انتحاری چابهار دستگیر شده‌اند.

سلیمانی هیچ توضیحی درباره افراد دستگیر شده در اختیار رسانه‌ها قرار نداده و در عین حال روشن نیست که چه تعدادی از “عوامل داخلی” هنوز دستگیر نشده‌اند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در عین حال افزود که همه این ۱۲ نفر توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند. جالب اینجاست که او به دستگیری عده‌ای دیگر توسط سازمان‌های دیگر اشاره کرده و به خبرنگار خبرگزاری یاد شده گفت: «شنیدیم برخی سازمان‌های دیگر نیز افراد مظنونی را بازداشت کرده‌ و در حال بررسی هستند.» جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود که جزئیات مربوط به دستگیری این افراد باید توسط آن “سازمان‌های دیگر” اعلام شود.

سلیمانی توضیحی درباره این “سازمان‌های دیگر” و این موضوع که ارتباط افراد مظنون بازداشت شده با حمله انتحاری چابهار چه بوده در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. او حتی درباره این پرسش که اگر “تقریبا تمام عوامل داخلی” توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند، پس دستگیری این “افراد مظنون” توسط سازمان‌های دیگر به چه علت بوده، پاسخی نمی‌دهد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که تلاش برای دستگیری “عوامل خارجی” هم‌چنان ادامه دارد.

تحقیق درباره حمله چابهار

خبرگزاری “میزان” روز پنجشنبه ۲۲ آذر با انتشار گزارشی خبر از بررسی حمله انتحاری چابهار توسط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی داده است.

قرار است بررسی موضوع این حمله هفته آینده با حضور “مسئولان ذی‌ربط” در کمیسیون یاد شده آغاز شود. در همین رابطه گفته می‌شود که هیئتی از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس برای تحقیق و بررسی این موضوع به چابهار اعزام شده است.

حمله انتحاری چابهار روز ۱۵ آذر در یکی از بلوارهای اصلی چابهار روی داد و در اثر آن دو نفر کشته و ۴۲ نفر مجروح شدند. گفته می‌شود که فرد مهاجم نیز در اثر انفجار خودروی خود کشته شده است.

تعداد افراد دستگیر شده و مجروحان در گزارش‌هایی که پیش از این از سوی رسانه‌های ایران منتشر شده بود، با آماری که خبرگزاری میزان عرضه کرده، تفاوت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *