کره جنوبی نفت ایران را تحریم کرد 

By | ۱۳۹۷-۰۹-۲۴

کره جنوبی برای سومین ماه متوالی در ماه نوامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است. در این ماه تحریم نفتی آمریکا علیه ایران به اجرا گذاشته شد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز اطلاعات گمرکی نشان می‌دهد که کره جنوبی برای سومین ماه متوالی در نوامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است ، حتی با اینکه این کشور از تحریم‌ها علیه بخش نفت ایران معاف شده است .

آمریکا در اوایل نوامبر به کره جنوبی و هفت کشور دیگر معافیت های موقتی از تحریم‌های ایران اعطا کرد .

ولی کره جنوبی واردات از ایران را در حد صفر نگه داشته است. خریداران کره ای در حال گفتگو با ایران در مورد قرارداد های جدید هستند و انتظار دارند در اواخر ژانویه یا در فوریه واردات نفت از ایران را از سر بگیرند .

واردات نفت کره جنوبی از ایران با توقف سه ماهه، طی ژانویه تا نوامبر 2018 ، 57.9 درصد کاهش یافته و به 7.15 میلیون تن یا 157009 بشکه در روز رسیده است . واردات نفت کره از ایران در زمان مشابه سال 2017، 17 میلیون تن بود .

کره جنوبی معمولاً یکی از مشتریان بزرگ آسیایی ایران است. گرچه مقدار دقیق نفتی که کره اجازه دارد طبق معافیت‌ها از ایران وارد کند، مشخص نیست ولی منابع آگاه خبر دادند که این کشور می‌تواند تا 200 هزار بشکه در روز واردات داشته باشد که بیشتر آن میعانات گازی است .

میعانات گازی یک نفت فوق سبک است که برای ساخت سوخت هایی مثل نفت ها و گازوئیل استفاده می شود .

ولی از آنجایی که تولید میعانات گازی ایران به خاطر تحریم‌ها و افزایش نیاز داخلی محدود شده است ، خریداران کره ای به دنبال جایگزین هایی برای ایران هستند، کشوری مثل قطر بهترین گزینه است.

در کل کره جنوبی 12.71 میلیون تن نفت خام در نوامبر وارد کرده که 1.2 درصد از 12.59 میلیون تن سال قبل بالاتر بوده است .

واردات نفت خام کره جنوبی از ژانویه تا نوامبر 0.6 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و به 131.23 میلیون تن رسیده است .

اطلاعات نهایی در مورد واردات نفت خام در ماه نوامبر تا انتهای ماه جاری توسط شرکت ملی نفت کره اعلام خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *