اهواز؛ یورش و بازداشت شبانه کارگران معترض

By | ۱۳۹۷-۰۹-۲۶

بازداشت شبانه دستکم پانزده کارگر و استقرار نیروهای گارد ویژه مقابل استانداری خوزستان… کارگران فولاد اهواز دیروز اعلام کردند که ذره‌ای عقب نشینی نخواهند کرد و اگر مشکلات حل نشود در تهران تجمع می‌کنند

بازداشت شبانه و ضرب و شتم کارگران معترض

کارگران معترض در اطلاعیه خود تاکید کردند: حرکت ۳۶ روزه ما تا ۴ روز دیگر به ۴۰ خواهد رسید و ۴۰ یعنی عدد بلوغ. زمانی که این حرکت به بلوغ خود برسد دیگر اهواز گنجایش و ظرفیت آن را ندارد و مسئولین استانی نیز در حد پاسخگویی به آن نخواهند بود. لذا فقط تا پایان این هفته و رسیدن به بلوغ این حرکت فرصت دارید تا به خواسته های ما پاسخ دهید ، چرا که در غیر این صورت مجلس و مسئولین شاهد تجمع صدها کارگر شرکت عظیم گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در تهران بزرگ خواهند بود.

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر، در نخستین ساعات بامداد امروز شماری از کارگران گروه ملى فولاد توسط نیروهاى امنیتى بازداشت شد. تا کنون هویت پنج نفر از کارگران بازداشتى براى فعالان حقوق بشر محرز شده است و از محل نگهدارى آنها اطلاعى در دست نیست.

منابع محلى مى گویند؛ نیروهاى امنیتى با هجوم به منازل کارگران آنها را در مقابل دید خانواده هایشان مورد ضرب وشتم قرار داده و وسائل آنها از جمله موبایلها و کامپیوترها را با خود بردند.

در این هجوم نیروهاى مختلف از جمله یگان ویژه، نیروى انتظامى و لباس شخصى ها شرکت کرده بودند.

منابع حقوق بشر مى گویند؛نیروهای امنیتی با هجوم به منزل کریم سیاحى با به هم زدن و شکستن وسائل منزل، او را در مقابل چشمان همسرش که حامله است مورد ضرب و شتم قرار دادند و کامپیوتر و تلفن همراهش و موبایل خانمش را مصادره کردند.

در همین حال اتحادیه آزاد کارگران ایران بامداد امروز طی اطلاعیه‌ ای از دستگیری حداقل ۱۵تن از کارگران معترض فولاد اهواز توسط مأموران امنیتی خبر داد.

به گفته اتحادیه آزاد کارگران طی دو روز گذشته نیروهای گارد ویژه حضوری سنگین در مسیرهای راهپیمائی کارگران داشتند.

هفته گذشته اداره اطلاعات اهواز با احضار ۱۰ تن از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد آنها را تهدید کرده بود که در صورت ادامه اعتراض‌های خیابانی، بازداشت خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *