شلیک شناورهای سپاه به ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس

By | ۱۳۹۷-۱۰-۰۱

پس از ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس و همزمان با رزمایش پیامبراعظم ۱۲ در آب‌های جنوب، گفته شده سپاه به سمت این ناو آمریکایی شلیک کرده است. هنوز هیچ یک از مقام‌های ایران و آمریکا این ادعا را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

رویداد۲۴: پایگاه خبری وای نت نیوز اسرائیل از شلیک چند راکت سپاه به سمت ناو یو‌اس‌اس استنیس آمریکا که شب گذشته به خلیج فارس وارد شد خبر داده و نوشته پهپاد‌های ایرانی بر فراز این ناو هواپیمابر آمریکایی پرواز می‌کنند.

آسوشیتدپرس نیز در گزارشی نوشته شناور‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این ناور هواپیمابر و گروه ضربت آن را تحت تعقیب و رصد قرار داده‌اند. نیرو‌های ایرانی برای رصد این ناو و شناور‌های پشتیبان آن، یک پهپاد را به پرواز درآورده و به شلیک آزمایشی چند راکت در نزدیکی آن‌ها اقدام کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها هیچ خسارتی وارد نشده است.

موشک‌هایی که شلیک شده از فاصله دور به سمت کشتی‌های آمریکایی بوده است. سربازان ایرانی با قایق‌های خود اطراف این ناو آمریکایی چرخ زده و عکس و فیلم برداشتند.

در حال حاضر کشتی‌های ایرانی در حال برگزاری رزمایش محمداعظم ۱۲ در تنگه هرمز بوده اند. این رزمایش قرار است تا عصر امروز ادامه داشته باشد.

جان سی استینس اولین ناو هواپیمابر آمریکایی است که بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای از طولانی‌ترین غیبت ناو‌های هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا، به خلیج فارس اعزام شده است.

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا پیش از این گزارش داده بود که که گروه حمله ناو هواپیمابر با هدایت ابر ناو کلاس نیمیتز به نام یو اس‌ اس ‌جان.‌ استنیس به خاورمیانه رسیده و با حضور آن اکنون دوره هشت‌ماهه‌ای که هیچ ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه نبود، به پایان رسیده است.

این ناو هواپیمابر با تکیه بر پنجمین دسته کشتی‌های جنگی که مسئولیت فعالیت دریایی آمریکا در دریای عرب و خلیج فارس را دارد، به مدت حداقل دو ماه در منطقه مستقر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *