رونمایی از چالش جدید عراقی‌ها در مشهد

By | ۱۳۹۷-۱۰-۰۵

استان‌و‌ایر- گزارش‌ها از حضور مجدد عراقی‌ها بدون ویزا در منطقه اروند حکایت دارد و حاشیه تازه‌ای از حضور عراقی‌ها در مشهد رونمایی شده است.

کانال نلگرام «عصر خوزستان» خبر داده که طی توافق صورت گرفته سفیر‌ ایران در عراق، اتباع عراقی می‌توانند بار دیگر بدون ویزا وارد منطقه آزاد اروند شوند.

سال گذشته دستکم دو میلیون عراقی به ایران سفر کرده‌اند که مرز شلمچه با ورود روزانه بیش از چهار هزار نفر رکورددار ورود اتباع عراقی بوده است.

طی این مدت میزان خرید بالای این اتباع در شهرهای آبادان و خرمشهر باعث اعتراض شهروندان این شهر‌ها شده بود که منجر به وضع محدودیت‌هایی در ورود آنها شد.

همین محدودیت‌ها هم منجر به کساد شدن بازار در این شهر‌ها شد و آن‌طور که گزارش شده مقام‌های استان خوزستان تصمیم گرفته‌اند ورود عراقی‌ها به منطقه اروند را تسهیل کنند.

از مشهد نیز خبر می‌رسد که عراقی‌ها در این شهر با چالشی دست و پنجه نرم می‌کنند که پیش‌تر در رسانه‌ها مطرح نشده بود.

شریف یاسین٬ سرکنسول کشور عراق در مشهد گفته که «دلالان و مترجمان عرب زبان برای هدایت بیماران به مراکز درمانی به یکی از چالش‌های گردشگران سلامت عراقی در مشهد» تبدیل شده‌اند.

یاسین افزوده «برخی از این دلالان با حیله و فریب از گردشگران عراقی اخاذی کرده و آنان را به مراکز درمانی مورد نظر خود هدایت می‌کنند.»

سرکنسول عراق در واکنش به گزارش روزنامه گاردین پیرامون فساد اخلاقی زائران عراقی در مشهد هم گفته «مطرح شدن این مسائل با هدف تخریب روابط حسنه ایران و عراق از سوی آمریکا و غرب مطرح می‌شود.»

وی در عین حال اضافه کرده «ممکن است تخلفات اندکی توسط گردشگران عراقی وجود داشته باشد٬ اما این موضوع جنبه عمومی ندارد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *