چه کسی دانشگاه را در ارتفاع ۱۸۰۰ متری ساخت؟

By | ۱۳۹۷-۱۰-۰۶

رهبر جمهوری اسلامی بر جنازه محمود شاهرودی نماز خواند و با این ذکر که از او جز خیر ندیدیم، از کارگزار باوفایش تجلیل کرد.

علی مطهری، نماینده مجلس در توئیتی نوشت که رهبری بر سر جنازه هاشمی رفسنجانی، ذکر خیر نکرد و در عوض با هفت بار «العفو» گفتن، گناه رفسنجانی را یادآور شد و احیانا این گناه به مواضع هاشمی در انتخابات سال ۱۳۸۸ باز می‌گشت. این تفاوت در نماز میت و حرف‌های مطهری که در حیطه نقد رهبری بود، در روزنامه‌ها بازتاب نیافت اما عکس نماز میت را می‌توان بر دکه‌های امروز به تکرار دید.
ایران اینترنشنال:

هنوز دریغا گفتن روزنامه‌ها برای حادثه دانشگاه و کشته شدن ۱۰ دانشجو ادامه دارد. نمایندگان مجلس هم به صرافت افتاده‌اند تا طرحی بدهند و از دانشگاه آزاد تفحص کنند. روزنامه قانون تیتر زده «مجلس خونخواه دانشجویان» و نوشته که کوتاهی مسئولان دانشگاه به حدی است که راه فراری نیست. معاون سابق وزارت علوم، غلامرضا ظریفیان هم یادداشتی در روزنامه آرمان نسبت به اینکه عزم نمایندگان مجلس جدی باشد، ابراز تردید کرده است.

اما بشنوید از روزنامه فرهیختگان که ارگان دانشگاه آزاد است. این روزنامه خبر داده که مسئولان دانشگاه پیگیر وضعیت مصدومان هستند و از خانواده‌های داغدار دلجویی می‌کنند و این سوال را مطرح کرده که چه کسی دانشگاه علوم و تحقیقات را در ارتفاع ۱۸۰۰ متری ساخته و این یعنی که مسئولان سابق مقصرند.

علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی در سفرش به کابل تایید کرد که ایران با گروه طالبان گفت‌وگویی داشته است. این اولین بار است که یک مقام ایرانی، ارتباط با طالبان را تایید می‌کند و همین است که برخی روزنامه‌ها تیتر صفحه اول را به این «رابطه عجیب» اختصاص داده‌اند. روزنامه اعتماد، صفحه اولش را با عکس شمخانی و تیتر «گفت‌وگو با طالبان»، بسته است اما هیچ خبر تازه‌ای ندارد و از مفاد این گفت‌وگوها چیزی نگفته است. آخرین روز کاری هفته برای روزنامه به خبرهای تلخ گذشت اما ایران جمعه با یادی از خاطره‌ها و گفت‌وگویی با بهرام شاه محمدلو یا همان آقای حکایتی، قصه‌گوی بچه‌های دهه شصت، سعی کرده قدری از غم روزگار بکاهد. خبرنگار ایران نوشته که در مراسم تجلیل از بهرام شاه محمدلو که هفته پیش در کانون پرورش فکری کودکان، برگزار شد، پانصد نفر از بچه‌های قدیمی از جا بلند شدند و ترانه «آقای حکایتی، اسم قصه گوی ماست» را با اشک و احساس خواندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *