صدها هزار کارگر قطعه ساز و خودروساز ایران بیکار شده اند

By | ۱۳۹۷-۱۰-۰۹

“تسنیم”، خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران، به نقل از دبیر انجمن قطعه سازان کشور نوشت که به دلیل مشکلات مالی حدود ٣۰۰ هزار نفر از کارگران قطعه ساز کشور بیکار شده اند. آرش محبی نژاد، دبیر انجمن قطعه سازان کشور، گفته است که به منظور رفع این مشکلات مالی، نمایندگان قطعه سازان کشور ۴۰ جلسه با مسئولان کشور گفتگو کرده اند بی آنکه این جلسات به نتیجه برسند.

محبی نژاد در ادامه افزوده است که با وجود وعده های مسئولان هنوز هیچ گشایشی برای رفع مشکلات مالی قطعه سازان صورت نگرفته و وضعیت این بخش مهم از صنعت ایران روز به روز بدتر می شود به طوری که به زودی ۴۰۰ کارگر قطعه ساز دیگر بیکار خواهند شد.

دبیر انجمن قطعه سازان، مشکلات این صنف را نبود نقدینگی و مواد اولیه، خودداری یا ناتوانی خودروسازان از پرداخت دیون معوقه‌شان، افزایش قیمت قطعات اعلام کرده و افزوده است که به همۀ این مشکلات باید کاهش چشمگیر تولید خودرو را نیز افزود.

آرش محبی نژاد در ادامه افزوده است که تولید خودرو در کشور عملاً رو به توقف گذاشته است. اگر چه او نگفته است که در نتیجۀ این توقف چه تعداد از کارگران خودروسازی کشور تاکنون بیکار شده اند، اما، وی تصریح کرده است که شمار بیکاران صنعت قطعه سازی تا به حال به ٢۸۰ هزار نفر رسیده است و روند بیکاری در این صنعت با شتاب ادامه دارد.

بعد از صنعت نفت و گاز، صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران رویهم بزرگترین صنعت کشور به لحاظ شمار کارگران شاغل در آن به شمار می رود که عملاً در نتیجۀ بحران های مالی و اقتصادی و تحریم های بین المللی به ورشکستگی نزدیک شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *