حسن کامران، نماینده اصفهان در مجلس ایران: در راهروهای مجلس شورای اسلامی کارچاق‌کنی می‌کنند

By | ۱۳۹۷-۱۰-۱۲

نماینده اصفهان در مجلس ایران از رواج فساد در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده است و نماینده زاهدان خواستار اصلاح ساختار دولت و مجلس با هدف “اداره صحیح کشور” شده است و حکومت را به “سوء مدیریت به اسم دین” متهم کرده است.

حسن کامران، نماینده اصفهان در مجلس ایران در نطق میان دستور امروز دوازدهم دی (دوم ژانویه) خود گفته است که در راهروهای مجلس شورای اسلامی “کارچاق‌کنی می شود”.
بی بی سی:

آقای کامران گفته: “فردی در راهروی مجلس می‌گوید می خواهید فلان فرد را به عنوان رئیس فولاد قرار بدهیم که به من و شما چیزی برسد و سودی کسب کنیم؟”

نماینده اصفهان اضافه کرده است: “ما طرح تحقیق و تفحص از مجلس را مطرح کرده‌ایم حال در کمیسیون بودجه است. نه رد می شود و نه تایید. این طرح دارای ۹ بند است. تفحص از مجلس شورای اسلامی که لولو نیست، باید به آن توجه شود.”

در نطق میان دستور دیگری، حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان، گفته “اگر بخواهیم کشور را صحیح اداره کنیم، باید ساختار مجلس و دولت را تغییر بدهیم”.

آقای شهریاری با انتقاد از وضعیت جاری در ایران، گفته: “این حکومت به اسم دین به دلیل سوء مدیریت مسئولان موجب دین گریزی جوانان شده” است.

او ضمن انتقاد از نحوه اداره کشور و وضعیت جاری در ایران، از احمد جنتی دبیر شورای نگهبان هم انتقاد کرده و گفته “این نمایندگان و رئیس جمهورها دست پخت حضرتعالی و همکاران شما در شورای نگهبان هستند”.

آقای جنتی هفته گذشته گفته بود که برای نمایندگان مجلس باید کلاس اخلاق گذاشته شود. اظهارات آقای جنتی به دنبال جنجال ناشی از انتشار فیلم فحاشی محمد باسط درازهی نماینده سراوان در مجلس خطاب به یک مامور اداره گمرک بود. نماینده سراوان که به مامور گمرک ناسزا گفته بود، از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تذکر کتبی گرفته است.

فحاشی از سوی نمایندگان مجلس ایران بی سابقه نیست و حدود دو سال پیش هم ویدئویی از ناسزاگویی و اظهارات توهین‌آمیز نادرقاضی پور، نماینده ارومیه، خبرساز شد. آقای قاضی پور قبل از آن یک خبرنگار را در مجلس کتک زده بود.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس ایران هم به تازگی در پاسخ به سئوالی “درباره به کار بردن ناسزا در مجلس” گفته بود: “در مجلس هشتم یک طرح دو فوریتی مطرح شد. آقایان (روح الله) حسینیان، (مهدی) کوچک‌زاده و (حمید) رسایی آن را مطرح کردند و گفتند این کار را انجام می‌دهیم تا اختلافات میان اصولگرایان از بین برود؛ من به عنوان مخالف حرف زدم و گفتم که مشکل اصولگرایان خود این آقایان هستند و نیاز به چنین قانونی نیست. به سمت من جاسوزنی پرتاب شد و آقای کوچک زاده بالای سر من آمد”.

او گفته است “من در حالیکه از بلندگو فاصله گرفته بودم به کوچک زاده گفتم بشین [خفه شو بتمرگ پفیوز] این حرف در مجلس شنیده نشد اما کسانی که از رادیو مجلس را گوش می‌دادند آن را شنیدند البته بعدا به لغت‌نامه مراجعه کردم و دیدم یکی از معانی این حرف سست و تنبل است و فردایش به آنها گفتم منظور من همین بوده است”.

مجلس ایران ۲۹۰ کرسی دارد و انتخابات آن هر چهار سال یک بار برگزار می شود. برخی از اصلاح طلبان در ایران گفته اند که با توجه به نظارت استصوابی و رد صلاحیت های گسترده، برای تشویق مردم به حضور در انتخابات دوره بعدی، در تردید هستند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، به تازگی در اظهاراتی که با جنجال ناشی از فحاشی نماینده سراوان همزمان شده بود خطاب به شهروندان ایرانی گفت که باید از قدرت گرفتن و به دنبال مناصب بودن پرهیز کنند. آقای خامنه ای گفته بود که برخی برای نماینده مجلس شدن “خود را می‌کشند”.

مطهری خطاب به کوچک زاده : خفه شو ، پفیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *