خواب اعتراضی دانشجویان بسیجی مقابل شورای شهر شیراز

By | ۱۳۹۷-۱۰-۱۹

استان‌وایر- گروهی از «دانشجویان بسیجی» دانشگاه شیراز در حمایت از افراد «بی سرپناه و کارتن‌خواب‌» مقابل شورای شهر شیراز شب را به صبح رساندند.

خبرگزاری فارس گزارش کرده «این دانشجویان که در ایام امتحانات خود هستند، کتاب‌های درسی خورد را هم در خیابان مطالعه کردند و با این حرکت تلاش کردند صدای اعتراض خود را به گوش نمایندگان شورای شهر شیراز برسانند.»

 این افراد همچنین با ارسال نامه و در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی از اعضای شورای شهر خواستند فکری برای اسکان کارتن‌خواب‌ها در سرمای زمستان کنند.

این اعتراض از زمانی آغاز شده که یک زن ۵۰ ساله بی سرپناه در یکی از بافت‌های تاریخی شیراز جان خود را از دست داد.

شامگاه چهاردهم دی ماه ۱۳۹۷ تصویر زنی بی خانمان بنام «گلبس» در فضای مجازی منتشر شد که گفته می شود بر اثر سرما در یکی از محلات شیراز جان سپرده است.

یوسف آفرینی٬ رئیس اداره ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز هم گفته که «زن کارتن خواب در شیراز بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده است.»

آفرینی افزوده که «از ابتدای سال ۹۷ تا کنون پنج هزار و ۳۳۱ نفر آسیب دیده اجتماعی در شهر شیراز جمع آوری شده‌اند که بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر آنها معتاد متجاهر و ۴۸۰ نفر کودک کار بوده‌اند.»

وی همچنین گفته «با اقدامات انجام گرفته دو محل به عنوان گرمخانه با ظرفیت ۱۰۰ نفر در شیراز پیش‌بینی شده که از پانزدهم دی پذیرای افراد بی خانمان» شده است.

با این وجود احسان زیارتی٬ مسئول بسیج دانشگاه شیراز گفته «تجمع دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز در اعتراض به عدم سازماندهی کارتن‌خواب‌ها تا زمانی که تصمیم برای حل این مشکل اتخاذ نشود، ادامه دارد.»

یکی از  اعضای شورای شهر شیراز هم میان دانشجویان معترض حضور پیدا کرده و قرار شده جلسه فوری با معاونین و مسئولین ارشد شهر برای حل و فصل مشکلات کارتن‌خواب‌ها برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *