دور جدید اعتصاب کارگران مبارز نیشکر هفت تپه

By | ۱۳۹۷-۱۰-۲۰

از صبح روز پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷، کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن ۲ماه حقوق عقب افتاده خود دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. این اعتصاب پس از آن صورت گرفت که روز سه شنبه ۱۸ دی ماه کارگران تهدید کرده بودند که در صورت عدم پرداخت حقوق‌های معوقعه بار دیگر دست به اعتصاب و اعتراض خواهند زد و این اعتراض را به شهر شوش خواهند کشاند.

لازم به یاد آوری است که کارگران شرکت نیشکر هفت تپه یک اعتصاب یک ماه خود را در آذر ماه به پیش بردند. این اعتصاب که از ۱۲آبان ماه آغاز شد و برغم دستگیری نمایندگان‌ کارگران نیشکر هفت تپه که در روز سیزدهم این اعتصاب صورت گرفت تا اعلام موافقت رسمی حکومت با درخواست‌های کارگران تا اوایل آذر ماه ادامه یافت.

کارگران در پایان اعتصاب خود اعلام کرده بودند که در صورت عدم انجام وعده و وعیدهای داده شده بار دیگر به اعتصاب دست خواهند زد.

در این میان اسماعیل بخشی آخرین نماینده کارگران نیشکر هفت تپه بود که پس از ۲۵روز زندان و بازداشت، آزاد شد. وی پس از زندان و گذراندان یک دوره نقاهت با ارسال نامه‌یی سرگشاده به محمود علوی وزیر اطلاعات نظام اعلام کرد که در دوران زندان بشدت شکنجه شده است و خواستار یک مناظره با او گردید.

این نامه جرقه یک دادخواهی عمومی را زد و بسیاری خواستار روشن شدن ابعاد این جنایت شدند؛

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *