در غرب ایران حکومت نظامی اعلام شده است

By | ۱۳۹۷-۱۰-۲۲

ایران بریفینگ – براساس گزارش رسیده به ایران بریفینگ، روز سه‌شنبه هجدهم دی‌ماه، سپاه پاسداران ماکو به ساکنین روستاهای “یارمق علیا، یارمق سفلی، خرمان یری، قلیشکا، تیکمه، اداخان، بیری، گریک، حاجو، سلبند و حاجی حسن” از توابع بازرگان هشدار داده ‌است که از ساعت ۱۰ شب به بعد حق رفت و آمد را ندارند.

نیروهای سپاه پاسداران با سلاح‌های سنگین نظامی در مرز بازرگان مستقر و فضایی امنیتی را بر این منطقه حاکم کرده‌اند.

از دیگر سو نیز، امروز چهارشنبه نوزدهم دی‌ماه، نیروهای سپاه پاسداران در روستای “سرگیز” از توابع اشنویه اقدام به گشت‌زنی کرده‌اند.

یکی از ساکنین روستای “سرگیز” در اشنویه نیز اطلاع داده است این اقدام نیروهای سپاه پاسداران به دلیل حضور نیروهای احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران بوده است.

گفتنی است نهادهای اطلاعاتی و به ویژه سپاه پاسداران مدتهاست در غرب ایران حضور نظامی و امنیتی خود را در تمامی سطوح بسط داده‌اند همچنان که طبق خبری که هفته گذشته ایران بریفینگ انتشار داد، در تازه ترین اقدام سازمان اطلاعات سپاه دخالتی آشکار در نحوه مدیریت آموزش و پرورش را اعمال می‌کند.

آقای لطفی، نماینده شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در مریوان در دیدار با مسئولان این شهرستان با اشاره به دخالت نهادهای اطلاعاتی در آموزش و پرورش اعلام کرده است: “نهادهای امنیتی و بصورت خاص سپاه پاسداران عملا به انتصاب مدیران در آموزش و پرورش روی آورده‌اند. ”

به گفته این فعال صنفی معلمان، “نیروهای حراستی به جای حفاظت از نیروهای آموزش و پرورش به بازوی عملیاتی نهادهای اطلاعاتی تنزل پیدا کرده و همچنین با ایدئولوژیک کردن فضای مدارس و سخت‌گیری‌های افراطی مانع از شکل‌گیری محیطی با نشاط در مدارس شده‌اند به گونه‌ای که حتی مانع اجرای بخشنامه‌های وزارت در برگزاری جشن‌های بومی و ملی در مدارس می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *