خطر افزایش مهاجرت اساتید در سال ۹۸

By | ۱۳۹۷-۱۰-۲۶

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس خطر مهاجرت اعضای هیات علمی و جذب آنان در سایر کشورها را در سال ۹۸ بسیار جدی خواند و گفت: اگر در بودجه ۹۸ سهم مناسبی به حوزه آموزش عالی اختصاص داده نشود مهاجرت اساتید و اعضای هیات علمی در سال ۹۸ افزایش می یابد.

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه کمبود بودجه در مراکز آموزش عالی دغدغه ای جدی است، گفت: سهم ناچیزی از بودجه 98 به مراکز آموزش عالی اختصاص یافته و به طور قطع با چنین اعتباراتی نمی توان دانشگاه ها را اداره کرد.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه سازمان برنامه و بودجه معتقد است در بودجه سال 98 توجه زیادی به آموزش و پژوهش داشته اما ما چنین موضوعی را تایید نمی کنیم، افزود: بر اساس اظهارات مسئولان سازمان برنامه و بودجه کل بودجه آموزش کشور یعنی آموزش و پرورش، آموزش عالی، فنی و مهارتی و حوزه پژوهش و تحقیقات 70 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: آقای نوبخت بودجه آموزش و پرورش را 44 هزار میلیارد تومان اعلام می کند این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش از بودجه 56 هزار میلیاردی سخن می گوید که منشا این 12 هزار میلیارد اختلاف مشخص نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: اگر کل بودجه آموزش کشور 70 هزار میلیارد تومان باشد و 44 هزار میلیارد تومان آن به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یابد در این میان 23 هزار میلیاردتومان آن باید برای فعالیت های تحقیقاتی، اداره دانشگاه ها، صندوق رفاه دانشجویی و پژوهش هزینه شود که به هیچ وجه پاسخگو نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *