سکوت مادر  سینا_قنبری معترض دیماه سال گذشته شکست؛ فرزندم را در زندان کشتند

By | ۱۳۹۷-۱۰-۲۹

مادر  سینا_قنبری: کاش سکوت نمی‌کردم، نمی‌گذاشتند حرف بزنم. پسرم خودکشی نکرده، او را کشتند.

فاطمه مالایان‌نژاد به مسیح علی نژاد گفته پسرم خودکشی نکرده، در زندان کتک خورده بود، وقتی جنازه پسرم را گرفتیم نمی‌گذاشتند حرف بزنم. مسئولان قضایی گفته بودند او در زندان خودکشی کرده است.

مادر  سینا قنبری با پشیمانی از یک سال سکوت خود می‌گوید سینا قبل از بازداشت با شور و هیجان برای روز  تولدش برنامه‌ریزی می‌کرده و امکان ندارد جوانی با چنین روحیه‌ای دست به  خودکشی بزند.

گزارش داریوش زند از مرگ سینا قنبری در بازداشتگاه اوین:

به مناسبت سالگرد درگذشت سینا قنبری و شکستن سکوت مادرش قصد دارم به عنوان هم بندی سینا  نکاتی را درباره جریان دستگیری و مرگ او در زندان بیان کنم.

ماموران یگان ویژه و لباس شخصی در خیابان به حدی معترضین را مورد ضرب و شتم قرار می دادند که دیدن آن حجم از خشونت در ملا عام باور نکردنی بود سینا قنبری هم در زمان بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، به حدی که لباس هایش در تنش تکه و پاره شده بود.

عده ای را بندهای امنیتی منتقل می کردند.بازجوهای سپاه تا حدی پیش رفته بودند که زندانیان را با اسلحه به مرگ تهدید می کردند!

سینا به همراه تعداد زیادی از معترضین بازداشت شده به بند۴ قرنطینه زندان اوین منتقل شده بود.

هر روز تعدادی از بازداشت شدگان را با چشم بند و گروهی برای بازجویی به اتاق های مخصوص منتقل می کردند.

بازجوها بعضی از افراد را در حین بازجویی به شدت کتک می زدند.

در نیمه شب ۱۶ دی ۹۶ که یک هفته از بازداشت سینا میگذشت وقتی بند در حالت خاموشی بود از سرو صدای رفت و آمد متوجه شدیم در حالی انتقال دادن جنازه سینا از سرویس بهداشتی به بیرون بند هستند.

همه متعجب بودیم که چطور ممکن است ساعت ۴ صبح  در حالی که جمعیت بند حدود ۳۰۰-۴۰۰ نفر بود با امکان تنها ۳ سرویس بهداشتی که معمولا تا صبح عبور و مرور به سرویس بهداشتی زیاد بود چگونه کسی متوجه اقدام به خودکشی سینا نشد؟!

از طرفی از ساعت خاموشی تا صبح چند نفر وکیل بند در کولیدور و سرویس بهداشتی نگهبانی میدادند چگونه متوجه این اتفاق نشده بودند؟!

سرویس بهداشتی و تمامی اتاق ها و کولیدور توسط دوربین مداربسته کنترل صوتی و تصویری میشدند چگونه از طریق مانیتورینگ متوجه اقدام به خودکشی نشدند؟

میگویند سینا نایلون را به میله سیفون گره زده و به صورت «نشسته» خودکشی کرده در حالی که این اقدام به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

کسی که بر سر جسد حاضر شده یکی از بازداشتی ها بود که گفته بود که بدن سینا سرد بوده یعنی از زمان مرگ مدت زیادی گذشته بوده!

سینا شب قبل مرگش توسط نگهبانان بند مورد ضرب و شتم‌ قرار گرفته بود!به گفته هم اتاقیانش نصف صورتش کبود بود و در صمن هیچکس سینا را در حالی که حلق آویز شده باشد ندیده است!اولین زندانی جسد سینا را در حالی که لای پتو در سرویس بهداشتی بود دیده!

صبح روزی که سینا کشته شد. چند نفر از ماموران زندان آمدند و دوربین سرویس بهداشتی را از محل جدا کرده و بردند!چرا؟مگر تصاویر ضبط شده در هارد اپوراتور ذخیره نشده بود؟!

قوه قضائیه گفت فیلم مربوط به خودکشی موجود است ولی این فیلم نه به خانواده و نه به نمایندگان مجلس نشان داده نشد!

روز مرگ سینا دقیقا روز تولدش بود و قرار بود که همان روز زندانیان با قرار ضمانت آزاد شوند،سینا روحیه بسیار خوبی داشت و حال سوال آخر این است که سینا چرا باید خودکشی کند؟

پاسخ این پرسش ها یک جمله است:

سینا خودکشی نکرده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *