خبرنگار پرس تی‌وی در دادگاه واشینگتن حاضر شد

By | ۱۳۹۷-۱۰-۲۹

مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی‌وی ایران که بر اساس گزارش‌ها پلیس فدرال آمریکا او را بازداشت کرده است، روز جمعه ۲۸ دی در دادگاه واشینگتن دی‌سی، پایتخت ایالات متحده، حاضر شد.

مرضیه هاشمی با نام اصلی ملانی فرانکلین متولد آمریکاست

شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز در گزارشی از این رخداد نوشته که اما اف‌بی‌آی همچنان درباره شرایط خانم هاشمی از جمله اتهاماتی که منجر به بازداشت او شده، سکوت کرده است.

مرضیه هاشمی با نام اصلی ملانی فرانکلین متولد آمریکاست. بر اساس گزارش‌ها، او برای دیدار با بستگان خود به آمریکا آمده بود که روز یکشنبه‌ ۲۳ دی در سنت لوئیس بازداشت شد. اما دلیل بازداشت وی نامشخص است و مقامات آمریکا نیز توضیحی دراین‌باره نداده‌اند.

با این حال فرزند خانم هاشمی عنوان کرده که او برای ادای شهادت در رابطه با یک پرونده بازداشت شده. ماهیت این پرونده اعلام نشده است.

فاکس‌نیوز می‌گوید که قاضی بریل هاول، رئیس دادگاه واشینگتن، روز جمعه دستور داده که تنها بخشی از اطلاعات مربوط به این پرونده امکان انتشار پیدا کند.

بر این اساس، خانم هاشمی به ارتکاب هیچ جرمی متهم نشده و پیش‌بینی می‌شود که دولت ایالات متحده وی را بلافاصله پس از ادای شهادت در برابر هیات منصفه‌ای که درباره نقض قوانین آمریکا تحقیق می‌کند، آزاد کند.

پرس تی‌وی شبکه انگلیسی زبان متعلق به حکومت ایران است. این رسانه روز جمعه گزارش داد که از فرزندان مرضیه هاشمی نیز خواسته شده تا در دادگاه شهادت دهند.

این گزارش با اظهارات گیسو احمدی از خبرنگاران پرس تی‌وی همراه است که عنوان کرده «مرضیه بسیار صریح و رک‌گوست، به ویژه وقتی که بحث مصائب فلسطینی‌ها به میان می‌آید».

وی همچنین افزوده که «مرضیه ابایی ندارد که درباره رفتار دولت ایالات متحده با مردم خود صحبت کند».

بازداشت مرضیه هاشمی در شرایطی رخ داده که چندین شهروند آمریکایی در بازداشت نیروهای امنیتی ایران به‌سر می‌برند. آخرین این موارد به بازداشت مایکل وایت در مشهد بازمی‌گردد.

آقای وایت که گفته می‌شود برای دیدار با دوست دختر ایرانی خود به این کشور سفر کرده اوایل مرداد امسال بازداشت شد، اما این امر تنها در روزهای اخیر است که رسانه‌ای شده. ایران اتهامات این شهروند آمریکایی را عنوان کرده.

مقامات ایران در عین حال بازداشت مرضیه هاشمی را محکوم کرده و آن را «نقض فاحش حقوق بشر» خوانده‌اند. خانم هاشمی ملیت ایرانی نیز دارد.

منبع: شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز، رادیو فردا؛ س.ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *