دیدبان حقوق بشر سوریه: در حمله اسرائیل ۱۲ عضو سپاه کشته شده‌اند

By | ۱۳۹۷-۱۱-۰۲

گروه دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش کرده که حملات روز دوشنبه اسرائیل به سوریه، تاکنون ۲۱ کشته بر جا گذاشته که ۱۲ نفر از آنها از نیروهای «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» هستند.

آن‌طور که این گروه گزارش کرده، شش نفر دیگر نیز از نظامیان ارتش سوریه بوده‌اند.

رامی عبدالرحمن، سخنگوی این گروه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه افزایش شمار کشته‌شدگان را تائید کرده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین افزوده که بر اثر این حمله به انبارها و تأسیسات نظامی ایران و پایگاه‌های ایرانی در سوریه آسیب وارد شده است.

این گروه روز دوشنبه شمار قربانیان را یازده نفر اعلام کرده بود، اما امروز گزارش کرده که با توجه به شدت جراحات شماری از مصدومان، شمار قربانیان افزایش یافته است.

ارتش اسرائیل روز اول بهمن‌ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه را هدف حملات خود قرار داده‌ است.

اسرائیل همچنین به سوریه هشدار داده از اقدام تلافی‌جویانه علیه خاک یا نیروهای آن کشور خودداری کند.

اندکی پیش از این بیانیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفته بود «ما یک سیاست ثابت داریم: حمله به پایگاه‌های ایران در سوریه و ضربه زدن به هر آن‌کسی که تلاش می‌کند به ما ضربه بزند» و این سیاست «تغییری نخواهد کرد».

مقام‌های ایران هنوز به رخدادها و بیانیه ارتش اسرائیل واکنشی نشان نداده‌اند.

حملات اخیر اسرائیل و بیانیه بامداد دوشنبه چند روز پس از اظهارات گادی آیزنکوت، رئیس وقت ستاد کل ارتش اسرائیل صورت گرفت که گفته بود کشورش از سال ۲۰۱۷ به این سو به «هزاران» هدف ایرانی در سوریه حمله کرده‌ است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ایران روز ۲۶ دی ماه در واکنش به اظهارات اخیر مقام‌های اسرائیلی گفت «ایران آن چه در سوریه دارد را حفظ خواهد کرد».

عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران نیز روز اول بهمن گفته که «جوانان نیروی هوایی بی‌صبرانه و با تمام وجود آماده نبرد با رژیم صهیونیستی و محو آنها از روی زمین هستند.»

سپاه پاسداران چندین بار بر روی موشک‌های خود عبارت «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» را به زبان عبری نوشته است.

رهبر و دیگر مقامات تهران هم بارها از «محو» اسرائیل سخن گفته‌اند و آیت‌الله علی خامنه‌ای تأکید کرده است که این کشور «۲۵ سال آینده را نخواهد دید».

منابع: خبرگزاری‌های آلمان و فرانسه و رادیو فردا؛ ب.ب / پ.پ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *