انتقاد تند ظریف از امارات به دلیل ایجاد محدودیت برای تجار و صرافی‌های ایرانی

By | ۱۳۹۷-۱۱-۰۸

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، می‌گوید امارات متحده عربی “به دلیل اشتباه‌های سیاسی و راهبردی مسئولان آن وارد یک مرحله برخورد غیرقابل قبول” با ایران شده است.

ظریف با انتقاد تند از دولت امارات به دلیل ایجاد مشکل و محدودیت برای بازرگانان ایرانی گفت که “برخوردهای لازم سیاسی با دولت امارات” انجام شده است.

ظریف روز دوشنبه هشت بهمن برای پاسخ به سوالات نمایندگان از جمله “علت بی‌توجهی به حقوق بازرگانان و صرافان ایرانی” در امارات با توجه به نقش آنها در دور زدن تحریم‌ها به مجلس رفت.
بی بی سی:

ظریف با اذعان به وجود مشکل در روابط اقتصادی امارات با ایران گفت که شورای عالی امنیت ملی ایجاد راهکارهای جایگزین را تصویب کرده است.

وزیر امور خارجه ایران به نمایندگان مجلس گفته است که دولت تسهیلاتی برای تجار و صرافی‌ها در نظر گرفته که “به کشورهای دیگر که با جمهوری اسلامی ایران رابطه بهتری دارند نقل مکان کنند که این کار انجام شده است.”

با وجود اختلاف‌های سیاسی جدی میان ایران و امارات، محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه ایران در سال‌ها و دهه‌های گذشته باعث شده که بسیاری از شرکت‌ها، بازرگانان و صرافی‌های ایرانی برای انجام فعالیت‌های تجاری امارات متحده عربی را انتخاب کنند.

اما در ماه‌های گذشته، هم‌زمان با جدی‌تر شدن اختلاف‌ها میان ایران و بعضی کشورهای حاشیه خلیج فارس و همین‌طور محدودیت‌ها و تحریم‌های آمریکا علیه ایران گزارش‌های زیادی از سخت‌گیری‌ امارات علیه بازرگانان ایرانی منتشر شده است.

لغو مجوز تعدادی از صرافی‌های بزرگ ایرانی شاغل در امارات به دلیل آنچه تخلف در قونین پولشویی خوانده شد نمونه‌ای از این محدودیت‌ها بود.

در ماه نوامبر و هم‌زمان با بازگشت کامل تحریم‌های ایران از سوی آمریکا هم وزیر دارایی امارات گفت که کشورش به طور کامل به این تحریم‌ها پایبند خواهد بود.

تحریم‌های آمریکا شرکت‌ها ونهادهای غیر آمریکایی را هم در صورت معامله با ایران مجازات و از فعالیت در داخل آمریکا محروم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *