افزایش نرخ دلار و سکه  

By | ۱۳۹۷-۱۱-۰۹

با ادامه افزایش نرخ دلار در معاملات سامانه سنا نرخ ارز در بازار آزاد تهران نیز طی معاملات روز سه‌شنبه به روند صعودی خود ادامه داد.

به گزارش یورونیوز، در حالی که نرخ فروش دلار در معاملات روز یک‌‌شنبه سامانه نظارت ارز(سنا) شاهد ثبت میانگین موزون ۱۱ هزار و ۷۹۰ تومانی بود، این نرخ طی مبادلات امروز این سامانه به ۱۱ هزار و ۸۴۰ تومان رسید.

این نرخ بالاترین رقم ثبت شده برای دلار آمریکا در معاملات دو ماه گذشته این سامانه است. سامانه نظارت ارز(سنا)، سامانه رسمی معاملات ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز است که از سوی بانک مرکزی ایران نظارت می‌شود.

در همین حال بهای فروش نقدی هر دلار آمریکا در معاملات روز سه‌شنبه بازار آزاد تهران با حدود ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به مبادلات روز یکشنبه از ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان فراتر رفت. همچنین نرخ هر یورو هم به بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

همزمان قیمت هر قطعه تمام سکه طلا نیز به بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. البته بخشی از رشد قیمت سکه طلا متاثر از افزایش ۵ دلار بهای جهانی‌ هر اونس طلا بود. قیمت هر اونس طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی با عبور از یکهزار و ۳۰۸ دلار به بالاترین سطح طی ۷ ماه گذشته رسید.

نرخ دلار در هفته نخست مهرماه گذشته با ثبت رکوردی تاریخی از ۱۹ هزار تومان گذشت ولی سپس تا سطح ۱۰ هزارتومان کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *