درخواست دعوت شدن به شرکت در کنفرانس ورشو, نامه دوازده سازمان سیاسی سکولار دموکرات

By | ۱۳۹۷-۱۱-۱۵

عالیجناب، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا

و عالیجناب، وزیر خارجه جمهوری لهستان

7 بهمن 1397

موضوع: درخواست دعوت برای شرکت در کنفرانس بین المللی ورشو

در مورد خاورمیانه – 13 و 14 ماه فوریه 2019

عالیجنابان،

امضاء کنندگان این نامه از جانب سازمان های سکولار دموکرات ایرانی، که بخش عمده ای از گروه های مخالف حکومت غیرقانونی و جهادی موسوم به جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهند، خواستار آنند که واگویندگان صدای مردم ایران، و از جمله نمایندگان سازمان های امضاء کنندهء این نامه، در کنفرانس پیش روی ورشو شرکت داشته باشند.

از آنجا که هدف اعلام شدهء این کنفرانس برقراری ثبات و امنیت در خاور میانه و نیز مقابله با «تأثیر برهم زنندهء ثبات» و آشوب آفرینی حکومت اسلامی ایران در منطقه و جهان است، ما علاقمندیم تا بر این نکته تأکید کنیم که بی شک اکثریت مردم ایران در طی چهار دهه اخیر بی هیج ملاحظه ای با نقش مخرب این حکومت نه تنها در خاور میانه که در سراسر جهان و در داخل کشورشان مخالف اند. رفتار ماجراجویانهء این حکومت یاغی از هر جهت موجب خسارات فراوانی برای مردم ایران بوده است. لذا ضروری است که در رایزنی های بین المللی پیرامون ایران، مردم این کشور شریک عمدهء بحث شناخته شوند.

همچنین، از آنجا که مردم ایران، چه در داخل کشور و چه در تبعید، متحمل بیشترین مصائب وارده از جانب این حکومت ستمگر بوده اند، ما اعتقاد راسخ داریم که صدای آنان، از طریق نمایندگان نمادین شان، باید با قدرت هرچه تمام تر  در کنفرانس ورشو شنیده شود و نه اینکه مورد بی اعتنائی قرار گرفته و، یا بدتر از آن، از شرکت در کنفرانس ورشو حذف گردد.

عالیجناب، وزیر خارجه ایالات متحدهء امریکا، در تاریخ 22 ژانویه، در پیام ویدئوئی خود خطاب به «گردهمائی اقتصادی جهانی» (داوس 2019) اظهار داشته اند که: «ما ائتلافی از ملل جهان را برای مقابله با ایران و نیز حمایت از آرمان های ملت ایران، فراهم ساخته ایم». ما قویاً حس می کنیم که لازم است که آنها رسماً مورد مشورت قرار گرفته و در این روند حضور داشته باشند. اغلب اوقات ایالات متحده و متحدان اش، و نیز دیگر نیروها و سازمان های بین المللی، مخالفان آشتی ناپذیر یک رژیم، (مثلاً سوریه، افغانستان، لیبی، یمن و ونزوئلا) را در کنفرانس های بین المللی مربوط به آن کشور شرکت می دهند. لذا، به نظر ما، عدم دعوت از نمایندگان سازمان هائی که نام شان در زیر این نامه آمده است و نیز سایر گروه های سکولار دموکرات و مخالفی که در مبارزات خود برای تأمین آیندهء سیاسی ایران به استفاده از وسائل صلح آمیز و بی خشونت باورمند هستند امری کاملاً نادرست و نامناسب است.

همانگونه که یک پلنگ قادر نیست خال پوست اش را عوض کند، حاکمان مذهبی حکومت اسلامی استبدادی ایران نیز قادر به تغییر سرشت زیانبار خود نیستند. بر این اساس، ما به «تغییر صلح آمیز این رژیم» و نه «تغییر رفتار آن» باور داریم. در واقع، تغییر مدنی و صلح آمیز این رژیم، با کمک جامعهء بین المللی، حق ویژه مردم ایران است. همانگونه که در گذشته نیز ثابت شده، این رژیم متعصب و جنگ طلب مذهبی، جنگ و خشونت را «نعمت اللهی» تلقی می کند. به همین دلیل، ما جنگ را تنها به نفع استمرار عمر این حکومت و علیه منافع مردم ایران می دانیم. امضاء کنندگان این نامه بر این باورند که بهترین راهکار برای جامعهء جهانی حمایت از جنبش مدنی مردم ایران و مبارزه بدون خشونت آنان در راستای منحل ساختن رژیم اسلامی ایران است.

ما، بدینوسیله و با احترام، از شما عالیجنابان، میزبانان کنفرانس، می خواهیم تا هرچه زودتر از گروه های سکولار دموکرات مخالف حکومت اسلامی دعوت بعمل آورده و آنها را جزئی لازم و جدائی ناپذیر از این کنفرانس بدانند. بهر حال، این سرنوشت کشوری کهنسال است که مورد بحث قرار می گیرد و لذا بدون عضویت و شراکت مردم آن ممکن است این کنفرانس تجلی حمایت معناداری از آرمان های آنان نباشد.

ما مشتاقانه، و با انتظار اینکه جزئی از این کنفرانس تلقی شویم، منتظر دریافت پاسخ شما هستیم.

 

به ترتیب حروف الفبا:

  1. جنبش رنسانس (نوزایی) ایرانی
  2. جنبش ملى ما هستیم
  3. حزب پان ایرانیست برون مرز
  4. حزب سکولار دموکرات ایران
  5. حزب سکولار دموکرات ایرانیان
  6. حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)
  7. سازمان شیر و خورشید ایران
  8. سامانه پادشاهی پارلمانی
  9. کنگرهء معتمدین مخالفان جمهوری اسلامی در برون مرز
  10. مرکز مطالعات بلوچستان
  11. مهستان جنبش سکولار دموکراسی ایران
  12. نهاد مردمی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *