نامه وزیر آموزش پرورش جمهوری اسلامی به علی خامنه ای 

By | ۱۳۹۷-۱۱-۱۵

محمد بطحایی وزیر آموزش و پروش جمهوری اسلامی گفته است با هدف کمک خواهی برای حل موضوع تبلیغ کتاب های کمک آموزشی از صداوسیما، به علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران نامه نوشته است.

بطحایی درباره این نامه به روزنامه اعتماد چاپ تهران گفته “من برای آن که آن نامه را بنویسم، خیلی با خودم کلنجار رفتم. علتش هم این بود که آیا واقعاً این موضوع در سطحی هست که ما بالاترین مقام کشور که ده‌ها و صدها مساله استراتژیک و مهم برایش مطرح است را درگیر چنین چالشی کنیم؟ روزی که این نامه را نوشتم پس از طی یک مسیر بود. اگر ۶ ماه قبل‌تر چنین نامه‌ای می‌نوشتم حتماً خودم به خودم انتقاد می‌کردم اما من یک مسیری را رفتم و وقتی دیدم این مسیر بدون حمایت مقام معظم رهبری به سرانجامی که می‌خواهم نمی‌رسد آن نامه را خدمت ایشان نوشتم”.

وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی گفته “ما مکاتبات متعددی با صداوسیما انجام داده بودیم. مذاکرات متعددی را با مسئولان این سازمان داشتیم. با وزارت ارشاد هم مذاکراتی داشتیم که هر گونه تبلیغ برای کتاب‌های کمک درسی و کلاس‌های آمادگی کنکور و آزمون و مواردی از این دست حتماً باید با بررسی و اجازه کارشناسی آموزش و پرورش اتفاق بیفتد. ضمن این که در هر جلسه‌ای که نشستم و این بحث‌ها را مطرح کردم، همه مخاطبان من و طرف‌های صحبتم این منطق و استدلال را تأیید می‌کردند اما در عمل آن چه باید اتفاق نیفتاده بود تا این که آن نامه را نوشتم و تا جایی که اطلاع دارم ایشان پی‌نوشتی روی نامه زده بودند که تا حدود زیادی در حوزه تبلیغات و اشاعه این روش‌ها تأثیر گذاشت”.

علی خامنه ای مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی رئیس سازمان صداوسیما را تعیین می کند و بر فعالیت های آن نظارت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *