درخواست شیرین عبادی از جامعه جهانی برای تضعیف جمهوری اسلامی

By | ۱۳۹۷-۱۱-۲۰

شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل، ضمن انتقاد از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، در عین حال از فشار جامعه جهانی برای تضعیف حکومت جمهوری اسلامی، از جمله ممنوعیت پخش برنامه‌های تلویزیون ایران بر ماهواره دفاع کرد.

وی در چهلمین سالگرد انقلاب ۵۷، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز یادآوری کرد که از همان فردای انقلاب، نقض حقوق بشر با برگزاری دادگاه‌های چنددقیقه‌ای مقامات حکومت سابق و اعدام آنان آغاز شد.

به گفته خانم عبادی، تحریم‌های اقتصادی «مردم ایران را فقیر می‌کند» و به افراد نزدیک به حکومت فرصت می‌دهد که با بهره بردن از شرایط ناشی از تحریم‌ها «پول کثیف به‌دست آورند».

برنده ایرانی جایزه صلح نوبل پیش از این نیز بارها با هشدار نسبت به پیامدهای تشدید تحریم‌ها یا حمله نظامی علیه ایران در عین حال از شرکت‌های غربی خواسته است از همکاری با جمهوری اسلامی خودداری کنند.

خانم عبادی همچنین از تحریم سفر مقامات جمهوری اسلامی و مصادره اموال آنان در کشورهای غربی دفاع کرده است.

وی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز نیز از فشار جامعه جهانی بر ایران دفاع کرد و گفت که «جهان باید کاری انجام دهد که حکومت ایران تضعیف شود».

او در این میان از ممنوعیت پخش برنامه‌های تلویزیون ایران از ماهواره دفاع کرد.

شیرین عبادی پس از اعتراض‌های​ دی ماه سال گذشته نیز خواستار آن شده بود که مردم از پرداختن قبوض آب و برق و گاز و مالیات خودداری کنند.

وی همچنین از مردم خواسته پول‌های خود را از بانک‌ها خارج کنند تا حکومت تحت فشار قرار گرفته و به مطالبتشان تن دهد و دست به خشونت نزند.

با استفاده از خبرگزاری‌ رویترز و رادیو فردا/ ا. م/ س.ن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *