شاهزاده سعودی: رژیم ایران ببر کاغذی با چنگال‌های آهنین است

By | ۱۳۹۷-۱۱-۲۳

پرنس ترکی الفیصل سفیر سابق عربستان سعودی در آمریکا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری سی‌ان‌ان گفته است رژیم ایران امروز مانند ببر کاغذی است که چنگال‌های تیز آهنین پیدا کرده است.

به گفته ترکی الفیصل، رژیم ایران ثروت ملی کشور را خرج سازمان‌های رادیکال و تندروی خاورمیانه می‌کند و از این راه مردم ایران را به گرسنگان و ورشکستگان تبدیل کرده است.

وی در این مصاحبه گفته است: «من پیش از این نیز ایران امروز را تشریح کرده‌ام و فکر می‌کنم این تعریف هنوز هم معنی دارد. رهبری ایران اکنون به یک ببر کاغذی با چنگال‌های آهنین تبدیل شده است. این چنگال‌ها سازمان‌هایی هستند که رژیم در سراسر خاورمیانه به‌راه انداخته است. آنها در لبنان و یمن و سوریه به نام‌های حزب‌الله و حوثی و العباس فعالیت می‌کنند و هدف اصلی آنها گسترش نفوذ حکومت ایران در سراسر خاورمیانه است.»

به گفته ترکی الفیصل، رژیم ایران اکنون با اعتراضات گسترده مردمی به‌خاطر فقر و گرانی روبروست و مردم کشور به حکومت جمهوری اسلامی به‌عنوان یک رژیم ناکارآمد نگاه می‌کنند که قادر به حل مشکلات آنها نیست.

وی اضافه کرده است: «من نمی‌دانم که آیا در ایران تغییر رژیم صورت بگیرد یا نه. اما امیدوارم تحریم‌های آمریکا باعث تغییر رفتار رژیم بشود. مردم ایران نخستین قربانیان رهبری کنونی کشور هستند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *