سفر مخفیانه آیت‌الله موسوی جزایری به انگلیس برای «تبیین آرمان‌های انقلاب»!

By | ۱۳۹۷-۱۱-۲۴

-یکی از اعضای دفتر موسوی جزایری در اهواز می‎گوید خبر مرگ او شایعه بوده و در انگلیس است.

موسوی جزایری متولد ۱۳۲۲ در شوشتر است و از اعضای مجلس خبرگان

– گرچه اعلام شده سفر او برای «تبیین آرمان‎های انقلاب بوده» اما منابع غیررسمی می‎گویند این آیت‌الله برای درمان به اروپا سفر کرده است.
– همچنان که اطرافیان هاشمی شاهرودی در مورد سفر او به آلمان مخفی‌کاری می‎کردند، اطرافیان موسوی جزایری هم در مورد سفر او اطلاعاتی منتشر نکردند تا اینکه لو رفت.
کیهان چاپ لندن:

در روزهای اخیر شایعه شد آیت‎الله محمدعلی موسوی جزایری نماینده علی خامنه‎ای در خوزستان درگذشته است. این شایعه وقتی قوت گرفت که خبر عدم حضور او در محل کارش به بیرون درز پیدا کرد و بعد هم مشخص شد در منزلش نیز نیست.

در اهواز شایعات بالاگرفت و عنوان شد که بنا به دلایل امنیتی خانواده موسوی جزایری مرگش را پنهان کرده‌اند، اما سرانجام با اینهمه پنهانکاری‌ خانواده و اطرافیانش، موضوع لو رفت و معلوم شد که او بجای دخیل بستن به امامزاده‌های انبوهی که ملایان به مردم توصیه می‌کنند تا مشکلاتشان از جمله بیماری‌هایشان درمان شود، وی برای درمان به انگلیس و آغوش «استعمار پیر» رفته است! البته برخی منابع غیررسمی هم می‌گویند برای استراحت به آلمان سفر کرده است.

در واکنش به این خبرها حجت‎الاسلام کمیل عساکره مسئول امور رسانه‌ای دفتر موسوی جزایری، سه‎شنبه ۲۳ بهمن، ادعای سفر او به انگلیس برای درمان را رد کرد و گفت وی «در صحت و سلامت کامل است و این سفر به منظور تبیین آرمان‌های انقلاب برای خارج‌نشینان انجام شده است و خبر سفر درمانی وی کذب است.»

سفر درمانی محمود هاشمی شاهرودی رییس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام از پرحاشیه‎ترین سفرهای یک مقام‌ عالی جمهوری اسلامی به اروپا برای درمان بود. در حالی‎ که نام هاشمی شاهرودی به عنوان یکی از گزینه‎های رهبری مطرح بود او به بیماری بی‌درمان دچار شد و حتی نتوانست در کلاس‌های فقهی خود در حوزه علمیه حاضر شود و مخفیانه برای درمان به هانوفر آلمان رفت و در کلینیک پروفسور سمیعی بستری شد. اطرافیان او تا مدت‎ها خبر سفرش به اروپا را پنهان و حتی تکذیب می‌کردند اما ماه پشت ابر نماند. مخالفان رژیم خواهان دستگیری و محاکمه شاهرودی شدند و در نهایت این آیت‌الله که دستش به خون شهروندان ایران آلوده بود، با آبروریزی با کمک دولت آلمان مخفیانه این کشور را ترک کرد و به تهران بازگشت. تلاش‌ها برای زنده نگه داشتن او بی‎ثمر بود و در نهایت دی‌ماه سال ۹۷ در ۶۰ سالگی درگذشت.

پای ثابت سفرهای درمانی به انگلستان اطرافیان علی خامنه‎ای هستند. حتی همسر مجتبی خامنه‎ای برای درمان نازایی خود به انگلیس رفت و حتی شایعه شد در لندن فرزند خود را به دنیا آورده است ک بعدها غلامعلی حداد عادل پدر همسر مجتبی آن را تکذیب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *