۱۰ ایرانی که به دلیل جاسوسی سایبری از آمریکا تحریم شده‌اند چه کسانی هستند؟

By | ۱۳۹۷-۱۱-۲۵

دولت آمریکا روز چهارشنبه ۲۴ بهمن اعلام کرد دو شرکت مستقر در ایران و ۱۰ شخص مرتبط با آنها را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خزانه داری ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای نام دو نهاد حقوقی ایرانی را «سازمان افق نو» و «شرکت نت پیگرد سماوات» عنوان کرد.

بر اساس این بیانیه، نت پیگیرد حملات سایبری علیه مقام‌های کنونی و پیشین دولتی و نظامی آمریکا انجام داده و افق نو نیز کنفرانس‌های بین المللی برای جذب نیرو برای نیروی قدس سپاه پاسداران و کسب اطلاعات از اتباع خارجی برگزار کرده است.
صدای آمریکا:

اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا همچنین نام ۱۰ فرد را در همین ارتباط به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

علامرضا منتظمی بنیانگذار و مدیرعامل افق نو، حامد قشقاوی مدیر امور بین الملل، نادر طالب زاده رئیس و زینب طالب زاده دستیار مخصوص او، از جمله افرادی هستند که نام آنها در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

بهزاد مصری، حسین عباسی (علوی)، حسین پرور، مجتبی معصوم‌پور، میلاد میرزابیگی و محمدباقر شیرین‌کار، از مدیران و کارکنان «نت پیوند سماوات» نیز در ارتباط با فعالیت‌های این شرکت علیه آمریکا تحریم شده‌اند.

استیون منوشن وزیر خزانه داری آمریکا در این بیانیه گفت که این وزارتخانه علیه فعالان سایبری ایران و عملیات مخفی آنها که آمریکایی‌ها را در داخل و خارج هدف قرار داده‌اند، به عنوان بخشی از «عملیات ادامه‌دار مبارزه با حملات سایبری رژیم ایران» اقدام می‌کند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا همچنین گفته شده است علیه «مونیکا ویت» افسر پیشین نیروی هوایی ایالات متحده، به دلیل کمک به ایران در انجام عملیات سایبری علیه مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، اعلام جرم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *