چه کسی ویدئوی سخنرانی نمایندگان دولت های عرب علیه جمهوری اسلامی در ورشو را انتشار داد؟

By | ۱۳۹۷-۱۱-۲۶

به گزارش سایت روسی اسپوتنیک، شخصیت های عرب در سخنرانی های نشست در ورشو بطور شدیداللحنی از ایران انتقاد کرده و جمهوری اسلامی را مشکلی بزرگتر از درگیری فلسطینی ها و اسرائیل نامیدند.

از جمله خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در ویدئوی منتشره ایران را بزرگترین مشکل در تاریخ معاصر اعراب نامیده است. وی حکومت جمهوری اسلامی را “نئوفاشیستی” نامیده و از جمله آنرا به ایجاد موانع در راه حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل متهم کرد. وزیر خارجه بحرین گفت:” فکر می کنم اگر پول های مسموم، اسلحه و سربازان جمهوری اسلامی نبود، ما به حل اختلاف با اسرائیل بسیار نزدیکتر می شدیم”.

در ویدئوی منتشره بنیامین نتانیاهو دیده می شود که در تالار سخنرانی نشسته است.

وبسایت روزنامه اسرائیلی “هاآرتص” اولین نشریه ای بود که از انتشار ویدئوی سخنرانی های ضد ایرانی شخصیت های عرب در ورشو خبر داده و لینک کانال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را به چاپ رساند. این ویدئو بعدا از کانال نتانیاهو حذف شد اما سپس در تعدادی از دیگر نشریات اینترنتی منتشر شد.

نمایندگان بیش از 60 کشور از جمله اسرائیل و شیخ نشین های عرب خلیج فارس در کنفرانس ورشو شرکت کردند که توسط امریکا ترتیب داده شده بود. بحث ها در پشت درهای بسته انجام شد و هنوز معلوم نیست که ویدئوی 25 دقیقه ای منتشره توسط دفتر نتانیاهو تا چه حد با مقررات این کنفرانس مطابقت داشته و آیا با موافقت دیگر شرکت کنندگان منتشر شده است یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *