برایان هوک: بزرگ‌ترین قربانیان رژیم ایران، مردم این کشور هستند

By | ۱۳۹۷-۱۱-۲۷

برایان هوک، رئیس “گروه اقدام ایران” در وزارت امور خارجه آمریکا، در نشست ورشو به حمایت از مردم ایران و همچنین محکوم کردن نقض حقوق بشر در این کشور پرداخته و گفته است: بزرگ‌ترین قربانیان رژیم ایران، مردم این کشور هستند.

توییتر فارسی وزارت امور خارجه آمریکا ویدیویی از اظهارات اخیر برایان هوک منتشر کرده است. (فیلم زیر)

درخواست شخصیت‌های فرانسوی از ماکرون

شخصیت های برجستۀ فرانسوی از امانوئل ماکرون خواستند که دیکتاتوری بیرحم مذهبی در ایران را محکوم کند

گزارش رادیو بین المللی فرانسه: به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس حکومت اسلامی ایران، شانزده نفر از نویسندگان، دانشمندان، روشنفکران و سیاستمداران برجستۀ فرانسه با انتشار بیانیه ای در روزنامۀ لوموند از حکومت و رئیس جمهوری این کشور خواسته اند که از آرزوها و مطالبات آزادیخواهانۀ مردم ایران در مقابل سرکوب شدید “رژیم ملاهای” این کشور پشتیبانی کنند.

الیزابت بدنتر، فیلسوف، دانیل کوهن-بندیت، سیاستمدار، برنار کوشنر، وزیر پیشین خارجۀ فرانسه، شاهدخت جوان، انسانشناس، روژه پُل‌-دورّآ، فیلسوف و نویسنده… از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.

در این بیانیه می خوانیم که وفاداری اروپا از جمله فرانسه به توافق اتمی (برجام) نباید خصلت بیرحم و خشن دیکتاتوری مذهبی در ایران را که چهل سال از عمر آن می گذرد پنهان کند.

نویسندگان این بیانیه نوشته اند که بزرگترین فراموش شدگان چهلمین سالگرد تأسیس دیکتاتوری بیرحم مذهبی در ایران مردم این کشور هستند که چهل سال است زیر یوغ یکی از سرکوبگرترین و آزادی ستیزترین رژیم های جهان زندگی می کنند.

به نوشتۀ نویسندگان بیانیه، زنان ایران که با شجاعت علیه حجاب اجباری و قوانین تبعیض آمیز به پا ساخته اند بزرگترین قربانیان سرکوب در جمهوری اسلامی ایران هستند.

امضاکنندگان بیانیه نوشته اند که برغم دستگیری های گسترده و خودسرانۀ معترضان در ایران طی یک سال اخیر، اعتراض های اجتماعی در این کشور سراسری شده و مردم ناراضی سیاست های مداخله گرانۀ جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و جهان محکوم می کنند.

به نوشتۀ نویسندگان بیانیه، مردم ایران صریحاً خواستار توقف مداخلات نظامی سپاه پاسداران و حکومت اسلامی ایران در سوریه، غزه، لبنان و دیگر جاها و همچنین توقف حمایت تهران از گروه های تروریستی نظیر حماس و حزب الله لبنان هستند.

شخصیت های فرانسوی گفته اند که سپاه پاسداران در این ماجراجویی های خطرناک میلیاردها دلار از سرمایه های مردم ایران را صرف نجات رژیم جنایتکار بشار اسد کرده و با این اقدام شریک جنایت های او شده است.

نویسندگان بیانیه با اشاره به ازسرگیری فعالیت های تروریستی رژیم اسلامی ایران در اروپا علیه مخالفان سیاسی و دست داشتن دیپلمات های جمهوری اسلامی در این اقدام ها، افزوده اند : نباید فراموش کرد که عالیترین رهبران جمهوری اسلامی دائماً منکر قتل عام یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم می شوند و منظماً اسرائیل را تهدید به نابودی کامل می کنند.

امضاکنندگان بیانیه سپس افزوده اند که برای عملی کردن تهدیدهای خود جمهوری اسلامی همچنان سرگرم توسعۀ موشک های بالستیکی خود است که اکنون قادرند علاوه بر اسرائیل خاک اروپا را نیز آماج تهدید قرار بدهند.

شخصیت های علمی و سیاسی فرانسوی در پایان گفته اند که فرانسه به عنوان “میهن حقوق بشر” نمی تواند در مقابل سرکوب منظم و شدید جمهوری اسلامی ساکت بماند.

آنان گفته اند: میهن ما، فرانسه، باید در کنار مردم ایران بایستد و از آرزوها و مطالبات آنان برای رسیدن به آزادی و دموکراسی دفاع کند.

امضاکنندگان بیانیه از رئیس جمهوری فرانسه، خواسته اند که قویاً و بدون هیچ ملاحظه و قید و شرطی تشدید سرکوب رژیم ملاها در ایران را محکوم کند که، به گفتۀ نویسندگان بیانیه، مسئول نقض گسترده و روزمرۀ حقوق بشر در ایران است.

امضاکنندگان بیانیه افزوده اند: به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس رژیم ملاها در ایران باید با صدای بلند یادآوری کرد که میهمن ما، فرانسه، در کنار کسانی است که از ارزش های بنیانی جمهوری و دموکراسی فرانسه، یعنی آزادی، عدالت و مدارا حمایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *