حذف و تعدیل متن منتشر شده از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای

By | ۱۳۹۷-۱۱-۲۹

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، امروز (دوشنبه) در جمع مردم آذربایجان سخنان تندی را علیه آمریکا و اروپا مطرح کرد.

متن این سخنرانی٬ همچون همه سخنرانی‌های رهبر جمهوری اسلامی٬ توسط وب سایت رسمی رهبر جمهوری اسلامی منتشر و به وسیله خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های دیگر باز نشر شد.

در نسخه اولیه نقل قول از آیت‌الله علی خامنه‌ای که توسط خبرگزاری فارس منتشر شده٬ نوشته شده بود که «هارت و پورت دشمن توی دل مسئولان را خالی نکند.» اما این عبارت در نسخه نهایی به «این جنجال‌ها که از روی ضعف است نباید دل فلان مسئول را خالی و یا فلان جوان را دچار خطا کند.» تبدیل شد.
زیتون:

همچنین در نسخه اولیه که توسط فارس منتشر شده٬ رهبر جمهوری اسلامی گفته است: «برخی کسانی که از امنیت کشور استفاده می‌کنند و کار و ورزش و… خود را انجام می‌دهند و بعد نمکدان می‌شکنند، بدانند امنیت از این راه به‌دست می‌آید.»

اما این عبارت به طور کامل از متن نهایی حذف شد و در صفحه توئیتر خبرگزاری فارس نیز به «کسانی که نمکدان می‌شکنند» تغییر یافت.

این تنها تغییرات این سخنرانی نبود.

در نسخه اولیه گزارش سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی که توسط ایسنا منتشر شده، از قول او آمده بود: «در دل‌های نجس و سرشار از کینه دشمنان نسبت به اسلام و جمهوری اسلامی دشمنی است.» این عبارت در نسخه جدید به این شکل تغییر کرده است: «بدانید، دل‌های دشمنان بسیار بیشتر از حرف‌هایی که بر زبان می‌آورند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *