افزایش شهریه دانشگاه آزاد شیراز به ۲۴ میلیون تومان

By | ۱۳۹۷-۱۲-۰۶

استان‌وایر- دانشجویان خارجی منتقل شده به دانشگاه آزاد شیراز نسبت به افزایش شهریه‌های این دانشگاه به ۲۴ میلیون تومان معترض هستند.

ابتدای امسال وزارت بهداشت مصوبه‌ای در پی‌نوسانات ارز٬ در خصوص امکان بازگشت دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج کشور ابلاغ کرد که براساس آن بسیاری از دانشجویان با هدف ادامه تحصیل به کشور بازگشتند.

اما صدور بخشنامه ناگهانی دانشگاه آزاد مبنی بر دو برابر شدن نرخ شهریه٬ گروهی از دانشجویان را در بن بست قرار داده به‌طوری که شهریه آنها از ۱۲ میلیون تومان به بیش از ۲۴ میلیون تومان رسید.

در پی این مصوبه عده‌ای از دانشجویان وارد واحدهای پردیس آزاد شدند و این واحد دانشگاهی به همراه واحد‌های دیگر جهت پذیرش این دانشجویان مبالغی را تحت عنوان کمک‌های مردمی به دانشگاه طلب کردند.

این مقدار به غیر از شهریه دانشگاه در شهرهای مختلف از ۳۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان گزارش شده است.

علیرضا یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد پردیس شیراز گفته «دانشگاه هنگام ثبت نام میزان شهریه را ۱۲ الی ۱۴ میلیون تومان اعلام کرده است.»

بهرام پارسایی٬ سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم گفته «در ماه‌های گذشته پرونده‌هایی مانند حذف پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد به کمیسیون اصل ۹۰ ارسال شده است.»

پارسایی افزوده «ما در جهت حفظ حق و حقوق مادی و معنوی دانشجویان پرونده را به قوه قضاییه ارجاع دادیم.»

وی گفته «طبق پیگیری‌هایی که در این بخش انجام دادیم متوجه شدیم که تخلفات دیگری نیز  در حوزه دانشگاه آزاد رخ داده است.»

نماینده شیراز در مجلس اضافه کرده «در حال حاضر دانشگاه آزاد زیر نظر هیچ‌کدام از وزارتخانه‌ها نیست که این امر سبب شده نظارت بر روی آن دشوار شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *