مسمومیت غذایی دانش آموزان در اسفراین؛ شمار مسموم شدگان به ۲۰۴ نفر رسید

By | ۱۳۹۷-۱۲-۰۶

شمار دانش آموزان دختر و پسر مسموم شده دبیرستان های شبانه روزی اسفراین که شب گذشته دچار مسمومیت غذایی شده بودند، به ۲۰۴ نفر رسید. از این تعداد ۱۷۵ دانش آموز در محل درمان و ۲۹ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، امروز دوشنبه ۶ اسفندماه ۱۳۹۷، اسحاق ایلدرآبادی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: تعداد دانش‌آموزانی که در شب گذشته در ۴ دبیرستان شبانه‌روزی این شهرستان دچار مسمومیت غذایی شده بودند به ۲۰۴ نفر رسید.

ایلدرآبادی افزود: صبح امروز در ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه اعلام مسمومیت غذایی به اورژانس ۱۱۵ شهرستان اسفراین شد که به سرعت ۵ آمبولانس به محل‌های اعلام‌شده اعزام شدند.

وی تعداد مسمومان را ۲۰۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۷۵ دانش آموز در محل درمان و ۲۹ نفر به بیمارستان امام خمینی اسفراین اعزام شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین همچنین گفت: در حال حاضر تنها یک نفر از دانش آموزان به علت سابقه بیماری قلبی تحت درمان است و علت مسمومیت نیز شام شب گذشته اعلام شده که نمونه‌های آن به آزمایشگاه مواد غذایی استان ارسال شده است.

وی در انتها مدعی شد: ۲۴ نفر شامل پرستار، پزشک، تیم‌های بهداشت محیط  و مبارزه با بیماری‌ها در مدارسی که دچار حادثه شده بودند حضور داشتند و به آسیب دیدگان کمک می‌کردند.

لازم به ذکر است که صبح امروز خبرگزاری ایلنا آمار مسمومان را ۱۴ دانش‌آموز عنوان کرده و اعلام کرده بود: ۱۲ نفر از مسموم شدگان به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و ۲ نفر دیگر هنوز فرآیند درمان را می‌گذرانند. این دانش آموزان در خوابگاه‌های ۴ دبیرستان شبانه روزی دخترانه و پسرانه اسفراین سکونت داشتند که پس از صرف شام شب گذشته دچار مسمومیت شده و به بیمارستان منتقل شدند.

بر اساس این گزارش غذای توزیع شده در خوابگاه مدارس شبانه روزی شهرستان در آشپزخانه مرکزی آموزش و پرورش تهیه شده است.

اسفراین یکی از شهرستان‌های استان خراسان شمالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *