برخی معلمان می گویند به نام آنها در بانک‌ها میلیاردها پول جابجا شده است

By | ۱۳۹۷-۱۲-۲۲

هنوز پرونده پتروشیمی به عنوان یکی از بزرگترین پرونده‌های فساد در ایران در روزهای اخیر خبرساز است که این بار تعدادی از معلمان می گویند فیش هایی با مبالغ نجومی به نام آن‌ها صادر شده است.

به گزارش صدای آمریکا، تعدادی از معلمان روز سه شنبه ۲۱ اسفند، با انتشار فیش حقوقی خود با مبالغی کلان که مربوط به دی و بهمن سال ۹۴ است، در توئیتر اعلام کرد‌ه‌اند که از این مبالغ بی اطلاع هستند و مشخص نیست که علت صادر شدن این فیش ها چیست.

به گفته این معلمان، فیش های صادر شده از سایت آموزش و پروش قابل دسترسی بوده اما گفته می شود که دیگر دسترسی به فیش حقوقی ماه های دی و بهمن سال ۹۴ در این سایت بسته شده است.

یکی از کاربران توئیتر در این باره نوشته است که «فیش حقوقی دی و بهمن ۹۴ معلمان مبالغ کلا چند صد میلیونی واریز و بلافاصله هم برداشت شده است و درحال حاضر و در سامانه فیش حقوق معلمان فقط دسترسی به سال‌های ۹۶ و ۹۷ ممکن است.

یکی دیگر از کاربران این موضوع را به پرونده صندوق ذخیره بازنشستگان فرهنگی ربط داده و نوشته که این ماجرا شائبه سندسازی مرتبط با جریان« اختلاس صندوق ذخیره» را بوجود آورده است.»

گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان در سال ۹۶ نهایی شد و به گفته نمایندگان مجلس تخلف ۱۳ هزار میلیارد تومانی این صندوق محرز شد اما هنوز سرمایه فرهنگیان که درا ین صندوق بوده، به آن‌ها بازگردانده نشده است.

گزارش‌ها حاکی‌است که تعدادی از فرهنگیان لرستان نیز متوجه تغییراتی در فیش حقوقی دی ماه ۹۴ خود شده‌اند که مبالغ یک تا ده‌ها میلیارد تومان در آن‌ها به چشم می خورد.

همچنین کانال تلگرامی معلمان عدالت‌خواه که خبرهای مربوط به معلمان را پوشش می دهد نیز گزارش داد که حدود ۲۴ ساعت از انتشار فیش های نجومی در شهرهای مختلف ایران می گذرد اما هنوز مقام رسمی توضیحی در این‌باره نداده است.

موضوع فیش های نجومی معلمان در سال ۹۴ در حالی مطرح شده که چند روز از خبر فساد پتروشیمی به عنوان یکی از بزرگترین پرونده‌های فساد در ایران نمی گذرد. پرونده ایی که اگر چه در اولین دادگاه رقم ۶میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورویی برای اخلال کلان در اقتصاد کشور اعلام شد اما پس از آن دادستان با تغییر رویه این موضوع را تکذیب کرد.

جمهوری اسلامی در حکومت ۴۰ساله خود بارها با پرونده های فساد و اختلاس روبرو بوده است. فساد‌هایی که گاه ابتدا به اسم راهکاری برای دور زدن «تحریم ها» به وجود آمده و بعد از آن به عنوان یک پرونده فساد و اختلاس از آن‌ها رونمایی شده است.

ایالات متحده بارها از وجود فساد در حکومت ایران سخن گفته است از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که پیش از این در چند توئیت درباره مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود که آنها به جای کمک به مردم درگیر فساد شده اند و ثروت مردم را صرف حمایت از تروریست ها می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *