ضبط کارت هنرمندی خوانندگان کامیاران؛ شرکت در مراسم نوروزی ممنوع

By | ۱۳۹۷-۱۲-۲۳

اداره اماکن کامیاران کارت هنرمندی خوانندگان این شهرستان را ضبط و تا پایان تعطیلات نوروز به آن‌ها تحویل نخواهد داد.

این خبر را کردپا منتشر کرده و نوشته است اداره اماکن کامیاران از طریق تماس تلفنی از خوانندگان این شهر خواسته است که کارت هنرمندی خود را به این اداره تحویل بدهند.

بنابراین گزارش که به نقل از یک منبع آگاه منتشر شده است، این اقدام اداره اماکن کامیاران برای جلوگیری از حضور خوانندگان در مراسم نوروز بوده است.

این منبع گفته است: «اداره اماکن به خوانندگان اعلام کرده که کارت آن‌ها تا پایان تعطیلات نوروز در اختیار این اداره خواهد بود و در این مدت حق حضور در مراسم شادی و نوروزی را ندارند.»

او اضافه کرده است:«اداره اماکن خوانندگان را تهدید کرده که در صورت حضور در مراسم نوروزی، طبق قوانین با آن‌ها برخورد خواهند کرد.»
در این گزارش نامی از خوانندگان احضار شده نیامده است.

کردپا نوشته است در همین رابطه، شورای روستای «پالنگان» در پی فشار اداره اطلاعات کامیاران، با انتشار اطلاعیه‌ای، مراسم جشن نوروز این روستا را لغو کرده است.

در این گزارش آمده است مرکز همکاری احزاب کردستان ایران برای برگزاری نوروز در کردستان کمپینی را تحت عنوان «نوروز، رقص آزادی» راه‌اندازی کرده‌ است که نهادهای اطلاعاتی در واکنش به این کمپین، اقدام به ایجاد فضای رعب و وحشت و بازداشت فعالان کُرد کرده‌اند.
ایران وایر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *