سیل در سمنان: بسته شدن جاده دامغان به معلمان؛ سرنشینان یک خودرو مفقود شدند

By | ۱۳۹۸-۰۱-۰۷

بارش شدید باران با سیلاب‌های بزرگ بامداد روز چهارشنبه در شماری از مناطق شمالی و شمال شرقی ایران ادامه داشته است.

گزارش ها از استان سمنان حاکی است که به دلیل بارش شدید باران و ریزش کوه جاده دامغان به معلمان تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

علی اصغر مجد، فرماندار دامغان با اعلام این خبر گفته است، با توجه به بارش شدید باران، روستاهای حسینان، سینک و معلمان در این شهرستان دچار سیل گرفتگی شد.

فرماندار دامغان همچنین اظهار داشت: با توجه به اطلاع رسانی قبلی و پیش بینی های انجام شده، مناطق مسکونی در محدوده خطر در روستای سینک تخلیه و هیچ خسارت جانی در این روستا گزارش نشده است.

در همین زمینه،مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اعلام غافلگیر شدن یک خودروی سواری در سیل جنوب این استان به ایرنا گفت: تاکنون از سرنوشت راننده و سرنشینان این خودرو و خودروهای احتمالی دیگر هیچ اطلاعی در دست نیست.‌

به گفته این مقام استانداری سمنان یک خودروی سواری ال ۹۰ که در محدوده پل خرمشهر- حسن آباد در حال تردد بود دچار سیل گرفتگی شد که در محدوده پل زیر گذر حسن آباد رویت و با تلاش ماموران آتش نشانی و هلال احمر از آب بیرون کشیده شد.

ایرج رئیسیان، ،مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان می گوید، هنوز از تعداد سرنشینان این خودرو اطلاعی در دست نیست، ولی نیروهای امدادی در حال جستجوی برای یافتن مفقودان هستند.

نیروی انتظامی شهرستان سمنان نیز شامگاه سه شنبه اعلام کرد، مسیرهای منتهی به روستای حسن آباد به دلیل احتمال وقوع سیلاب مسدود شده و از شهروندان خواستاز ترددهای غیرضروری در این محور خودداری کنند.

واژگونی قایق امداد در گمیشان

هلال احمر ایران نیز شامگاه سه شنبه از واژگونی یک فروند قایق در گمیشان استان گلستان خبر داده است.

هلال احمر در توییتر خود در خصوص این حادثه نوشته است: «در پی واژگونی قایقی در گمیشان-ناردانلی به قره کیله، منطقه تپه نقره‌ای در ساعت ۲۲ سه شنبه ۶ فروردین ۹۸، ۲۱نفر از حادثه‌ متاثر شدند، ۱۸ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند، یک نفر فوتی کشف شد و ۲نفر همچنان مفقود هستند عملیات برای یافتن بقیه سرنشین‌ها ادامه دارد»

سیل در استان خراسان

گزارش ها حاکی است که ۲۰ گردشگر که در سیلاب روستای حصار شهرستان طرقبه شاندیز گرفتار شده بودند عصر سه شنبه با کمک نیروهای امدادی نجات یافتند.

در همین حال، رئیس اداره هواشناسی تهران اعلام کرده است که شامگاه سه‌شنبه ۶ فروردین بارش باران در مناطق غربی و مرکزی تهران پایان یافت و از شدت آن در دیگر نقاط پایتخت به ویژه مناطق شمال شرقی کاسته شد.

بارش شدید باران و سیلاب‌های سهمگین طی روزهای اخیر باعث جان باختن دست‌کم ۳۲ نفر در شیراز و استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان شده است.

جاری شدن سیل همچنین در استان‌های مختلف ایران خسارات مالی سنگین برجای گذاشته است.

رادیو فردا:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *