علی اکبر ناطق نوری: «منتظری در خاطراتش دروغ گفته است.» 

By | ۱۳۹۸-۰۱-۰۸

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ناطق نوری در بخشی از خاطرات خود به شرح موضوع عزل منتظری از قائم مقامی رهبری پرداخته است.

ناطق نوری با بیان اینکه اعتقاد من این است که در ماجرای آقای منتظری و نامه ۶ فروردین ماه ۶۸ بزرگان ما از روی حسن‌نیت غفلت بسیاری کردند، اظهار داشت: «اگر می‌گذاشتند آن گونه که امام تشخیص می‌دادند، عمل می‌شد، همه چیز حل می‌شد. امام خیلی چیزها را حل کرد و رفت‌. امام اگر این مورد را هم حل نمی‌کرد، انقلاب آسیب بسیاری می‌دید، لذا ماجرای قائم‌مقامی را هم حل کردند.»

وی ادامه داد: «امام ایشان را واقعاً خوب می‌شناختند و اگر به تشخیص ایشان عمل می‌شد، اکنون این کارشکنی‌ها و کارهای ضدانقلاب نبود. اندازه‌ای که ایشان (آقای منتظری‌) با این ماجرا و دروغ‌پردازی‌ها و افشای مصالح کاملاً سری نظام‌، به کشور و انقلاب خیانت کرد، هیچکس نکرده است و اگر می‌گذاشتند.»

منظور ناطق نوری، موضوع درز کردن بخشی از اطلاعات مربوط به کشتار زندانیان سیاسی و شکنجه و تجاوز جنسی در زندان های جمهوری اسلامی در نامه ها و اظهارات حسینعلی منتظری است. در واقع در اینجا ناطق نوری بار دیگر تمام قد در مقام مدافع همه آن جنایات که جمهوری اسلامی بر پایه اش خود را محکم کرد ظاهر شده است.

ناطق نوری این وسط فراموش نکرده که خرده حساب هایش با هاشمی رفسنجانی به ویژه در ماجرای انتخابات 1376 را تسویه کند. او که از رفسنجانی به خاطر حمایت تعیین کننده و تاثیر گذارش در میان محافل و جناح های حکومت از محمد خاتمی در آن انتخابات، زخم خورده بود گفت: «آقای هاشمی و بعضی آقایان دیگر و خود مقام معظم رهبری‌، پیش امام رفتند تا جلوی پخش این نامه را از رسانه‌ها و رادیو بگیرند؛ حتی آقای هاشمی گریه کرده بود که اگر این نامه خوانده شود، خیلی وضع به هم می‌ریزد و امام را قانع کرده‌بود. البته حضرت امام به احترام این بزرگان کوتاه آمد والّا ایشان قلباً از این کار راضی نبود و معتقد بود که باید افشا بشود. در آن نامه امام عبارتی به این مضمون آورده است که من می‌بینم جای تو را که اگر این کارها را نکنی‌، در قعر جهنم هستی‌؟»

ناطق نوری تاکید کرد: «واقعاً با این کتاب خاطرات بعضاً دروغ که آقای منتظری نوشتند، من احساس کردم که همان جمله‌ی امام در مورد ایشان رخ می‌دهد و این حرف‌ها قعر جهنمی است‌.»

اما نکته مهم دیگر در نوشته ناطق نوری، اشاره به نکته ای است که می تواند تلویحا اشاره به بحث های درونی محافل حکومتی در مورد موقعیت کنونی خامنه ای هم باشد. او نوشته است: «در یکی از شب‌نامه‌هایی که طرف‌داران آقای منتظری پخش کرده بودند، آمده است که امام در سال‌های آخر، کاری از ایشان برنمی‌آمد و همه‌ی کارها را احمد آقا به اسم امام تمام می‌کرد. بزرگ‌ترین خیانت به انقلاب و نظام این است که در دوره‌ای از حکومت که ولی فقیه در رأس است‌، بگوییم ولی فقیه مشاعر خود را از دست داده بود. معنای آن این است که در این مدت‌، اصلاً نظام و حکومت مشروعیت نداشته است‌.»!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *