دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه: هفت نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل کشته شدند

By | ۱۳۹۸-۰۱-۰۸

دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد که در حملات هوایی بامداد پنجشنبه 28 مارس اسرائیل به اطراف فرودگاه حلب، دستکم 7 نظامی ایرانی و جنگجوی وابسته به ایران کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حمله هوایی یک انبار اسلحه ایرانی را هدف قرار داد.

ایران حامی نظام بشار اسد در سوریه است و نیروهای نظامی و شبه‌نظامیان تحت حمایت خود را برای حمایت از این نظام در برابر مخالفان به سوریه گسیل کرد.
منبع: دبی-العربیه.نت فارسی

ارتش سوریه بیانیه‌ای در باره حملات حلب منتشر کرد که در آن آمده است: «پدافند هوایی با تجاوز هوایی اسرائیل که برخی مواضع را در منطقه صنعتی در شیخ نجار واقع در شمال شرق حلب هدف قرار داد، مفابله و تعدادی از موشک‌ها را منهدم کرد. این حملات تنها خسارت‌های مادی برجای گذاشت».

خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان نظامی گزارش داده است که حلب واقع در شمال سوریه، یکی از مناطق اصلی محل حضور نیروهای سپاه پاسداران ایران است. بنا بر این گزارش، نیروهای سپاه پاسداران از گروه‌های مسلح حامی نظام اسد پشتیبانی می‌کنند.

دو منبع در اپوزیسیون سوریه هم به رویترز گفتند که یک انبار بزرگ مهمات و یک مرکز پشتیبانی لجستیک وابسته به گروه‌های تحت حمایت ایران در منطقه صنعتی بمباران شد.

این دو منبع افزودند که محوطه فرودگاه النیرب در اطراف حلب هم هدف حمله قرار گرفت.

اسرائیل در سال‌های گذشته بر روند حملات هوایی به سوریه افزود و مواضعی متعلق به ارتش سوریه، نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان را بمباران کرد.

ارتش اسرائیل 21 ژانویه شماری از مواضع در دمشق و جنوب سوریه را بمباران کرد که بنا بر اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه، 21 کشته از جمله نیروهایی از ایران و جنگجویان مرتبط با آن را هدف قرار داد.

اسرائیل آن هنگام اعلام کرد که تعدادی از انبارها، مراکز اطلاعاتی و آموشی را که می‌گوید متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران ایران است را بمباران کرد. تعدادی از انبارهای مهمات در فرودگاه بین‌المللی دمشق هم از جمله مواضعی بود که بمباران شد.

اسرائیل می‌گوید که به مقابله با آن‌چه تلاش‌های ایران برای استحکام حضور نظامی خود در سوریه و ارسال اسلحه پیشرفته به حزب‌الله لبنان می‌نامد، ادامه خواهد داد.

حملات شامگاه چهارشنبه و بامداد پنجشنبه پس از امضای اعلامه‌ای مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان سوریه توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا صورت گرفت. اسرائیل سال 1967 بلندی‌های جولان را اشغال و 1981 الحاق آن را به خاک خود اعلام کرد.

One thought on “دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه: هفت نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل کشته شدند

  1. پرویز

    فعلا جمهوری اسلامی از هر طرف توسری میخوره ، جان ایرانی حتابرای حکومت اسلامی ارزشی نداره ، گفته میشه که این بمباران با اطلاع و موافقت روسیه و ترکیه بوده ، تمام نشانه ها حاکی از این است که حکومت اسلامی بزودی یک دست پیش و یک دست پس از سوریه عقب نشینی خواهد کرد چون حضور پاسداران در سوریه مانع اصلی در باز سازی این کشور است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *