زمان باران‌های ایران پنج روز دیرتر از «باران‌های ظهور»

By | ۱۳۹۸-۰۱-۰۹

استان‌وایر- معاون مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم می‌گوید بارش باران در ایران از اواسط ماه رجب نمی‌تواند نشانه ظهور «امام زمان» باشد چراکه یکی از نشانه‌های ظهور٬ باران دردهه اول رجب است.

محمدرضا نصوری این مطلب را در واکنش به اظهارنظر برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی منبی بر اینکه باران‌ و سیل‌های اخیر در ایران نشانه ظهور است٬ بیان کرده است.

نصوری درباره صحت سندی دینی مبنی بر اینکه باران‌های ماه رجب نشانه ظهور است ابراز تردید کرده و گفته «این روایت از نظر سندی ضعیف و مرسل است، یعنی سند آن افتادگی دارد.»

این روحانی اضافه کرده «نکته بعدی در خصوص باران‌های دهه اول ماه رجب است که با این باران‌هایی که در کشور ما بارید نیز تطابق زمانی دقیق ندارد؛ یعنی باران‌ها از اواسط رجب شروع شد.»

وی ادامه داده «نکته دیگر آن که در این روایت هیچ اشاره‌ای به منطقه ایران نشده است؛ یعنی بیان نشده که اگر باران در ایران یا منطقه فارس و ری بارید، نشان ظهور محقق شده است.»

نصوری ادامه داده «منطقه‌ای که در این روایت بیان شده است منطقه مشترک در مصر و موصل عراق است که با نگاه دقیق به این روایت و نقشه جغرافیایی می‌توان به راحتی متوجه شد که چنین بارانی در این منطقه آمده است یا خیر ولی قطعا منظور آن منطقه فارس نیست.»

معاون مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در این اظهار‌نظر‌ هرچند اصل این روایت را زیر سئوال برده٬ اما به طور تلویحی بخش‌هایی از آن را تائید کرده تا بگوید باران‌های اخیر ایران نشانه ظهور نیست.

روحانیون شیعه سال‌هاست که از انواع تغییر و تحولات طبیعت و حوادث طبیعی به عنوان نشانه‌ای از ظهور امام دوازدهم شیعیان یاد می‌کنند.

متون فراوانی در مذهب شیعه وجود دارد که به این مساله اشاره کرده و به شیعیان وعده داده که برخی رخداد‌های طبیعی نشانه ظهور آخرین امام آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *