واکنش منفی روحانی به انتصاب یک مدیرعامل جوان و فاقد صلاحیت برای صندوق بازنشستگی

By | ۱۳۹۸-۰۱-۱۲

انصاف نیوز – دکتر روحانی رییس جمهور ساعاتی پس از انتشار خبر انتصاب شخصی به نام میعاد صالحی به‌عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، به وزیر رفاه تذکر داد.

بنا بر شنیده‌ی خبرنگار انصاف نیوز، رییس جمهور در این تذکر فرد منتصب به مدیریت این بنگاه اقتصادی را «فاقد صلاحیت لازم» خوانده و گفته است که جوانگرایی مدنظر دولت تدبیر و امید باید همراه با شایسته سالاری باشد.

آقای روحانی این تذکر را پس از آن داده است که اطلاعاتی درباره‌ی رزومه‌ی عجیب میعاد صالحی از طریق یکی از مشاوران دریافت کرده است.

بعضی از وزرا و معاونین رییس جمهور که عضو هیات امنای صندوق بازنشستگی کشوری هستند نیز به ارائه‌ی اطلاعات جعلی و خلاف واقع در رزومه‌ی ارائه شده در سایت وزارت رفاه برای میعاد صالحی اعتراض کردند.

پاییز گذشته پس از آنکه رحمانی، وزیر صنعت، فردی به نام «کامبیز مهدی زاده» که داماد رییس جمهور است را به سمت معاون منصوب کرده بود، روحانی بلافاصله ساعتی بعد او را توبیخ کرد و خواستار لغو آن شد [لینک خبر توبیخ]. فردای آن روز اعلام شد که با استعفا ماجرا خاتمه پیدا کرده است. [لینک کناره گیری] + [لینک تایید توبیخ] + [لینک تحلیل]

میعاد صالحی، متولد ۶۱ هم مانند داماد رییس جمهور، در بخشی از معاونت علمی فناوری سمتی داشته است و ادعا شده که مانند او یک «نخبه» است. او که قاری قرآن است و مدرکی دانشگاهی دارد، در دانشکده‌ی پر حاشیه‌ی دانشگاه علم و صنعت (گروه مهندسی پیشرفت) با مدیریت علی احمدی، وزیر احمدی نژاد عضو هیات علمی است. سال گذشته صفحه‌ی ایده‌های برادر آقای علی احمدی که او هم عضو هیات علمی همان دانشکده است، جنجالی شد. [لینک ایده‌ها] و [لینک پیگیری خبر]

آقای صالحی عضو شورای مرکزی جریانی به نام «جریان مردمی انقلابی جماران» است که «وحید یامین پور»، مجری تندروی اصولگرا، رییس آن است. [لینک]

طی دو سال گذشته انتقادهایی به برخی انتصاب‌ها به ویژه انتصاب منسوبان مسوولان و نزدیکان آنها با حساسیت از سوی افکار عمومی دنبال شده است، اما تقریبا هیچ کدام به تغییر آنها منجر نشد به‌غیر از داماد رییس جمهور که توبیخ او را به‌دنبال داشت و حکم مدیریت او یک روز بیشتر دوام نیاورد.

برای نمونه می‌توان به این موارد که سال ۹۷ خبری شدند اشاره کرد: فرزند غلامرضا کاتب [لینک]، فرزند محمدرضا عارف [لینک]، داماد سیداحمد خاتمی که برادر عروس محمدباقر نوبخت است [لینک]، فرزند محمدعلی وکیلی [لینک]، داماد محمدی عراقی، داماد غلامرضا جلالی، فرزند حسن خجسته [لینک]، خواهر علی اصغر مونسان [لینک]، فرزند احمد کبیری [لینک]، داماد غلامعلی حدادعادل [لینک]، پسر باجناق حدادعادل [لینک] و فرزند عبدلرضا رحمانی فضلی [لینک]. هیچ یک از آنها تاکنون کنار گذاشته نشده‌اند یا کناره گیری نکرده‌اند و یا در صورتی که چنین اتفاقی افتاده باشد، رسانه‌ای نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *