ثروت ۹۵ میلیاردی خامنه ای و بذل و بخشش های عوام فریبانه اش

By | ۱۳۹۸-۰۱-۱۳

خامنه‌ای در یکی از دروس فقهی خود در اسفند ۱۳۹۷ از ثروتمندان خواست به نیازمندان کمک کنند و مال زیاد را از خود دور کنند. او با تکیه بر روایتی از امام ششم شیعیان، خواستار آن شد که ثروتمندان «در راه خدا انفاق کنند».

خامنه‌ای در سخنان خود اذعان کرد که برخی افراد متمول نزد او می‌آیند و از او می‌خواهند که به افراد نیازمند کمک شود، اما خامنه‌ای از آن‌ها می‌خواهد خودشان این کمک را انجام دهند. خود خامنه‌ای در‌این‌باره می‌گوید: «بعضی‌ها متمکّن هم هستند، [امّا] می‌آیند پیش ما ــ چون پول بیت‌المال دست ما است، از ما می‌خواهند ــ که مثلاً فرض کنید فلان کس محتاج است، شما یک پولی بدهید؛ خب بابا، خودت که پول داری، بده! اگر چنانچه نتوانستی، بعد بیا سراغ بیت‌المال».

نکته مهم در این سخنان خامنه‌ای این است که او به طور تلویحی خود را در عِداد متمول‌ها و افراد متمکن ندانسته و خود را نگهبان بیت‌المال می‌خواند. این در حالی‌ست که واقعیت موجود، بر داوری‌های دیگری شهادت می‌دهند.
.
در ۱۸ آذر ۱۳۹۷ بود که وزارت خارجه آمریکا در پیامی توییتری درباره ثروت خامنه‌ای نوشت: ««امروز روز جهانی مبارزه با فساد است. با تاسف برای مردم ایران، حکومت آن‌ها مملو از ریاکاران فاسد است. یکی از آنها آیت‌الله خامنه‌ای است که یک صندوق سرمایه معاف از مالیات با میلیاردها دلار ثروت دارد. او که مرد مقدسی خوانده می‌شود، املاک اقلیت‌های دینی را می‌بلعد».

به صورتی کاملا روشن، توییت وزارت خارجه آمریکا به نهاد «ستاد اجرایی فرمان امام» اشاره می‌کند. ستادی که در آخرین ماه‌های حیات آیت‌الله خمینی تشکیل شد و هدف از تشکیل آنِ «شناسایی و مصادره اموال وابستگان به رژیم شاهنشاهی» بود. این ستاد از جمله و به عنوان نمونه اموال بهاییان – حتی منازل شخصی – را از دست آن‌ها در می‌آورد و آن را به حساب ستاد منتقل می‌کرد. براساس گزارش رویترز که در سال ۱۳۹۲ منتشر شد، این نهاد زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی، دست‌کم۹۵ میلیارد دلار ثروت دارد. نهادی که از هرگونه نظارتی بری است و در واقع هیچ کس «جرات» طرح مسئله نظارت بر آن را ندارد.

خامنه‌ای در نظر ندارد که طبق روایت «امام صادق»، از ثروت گسترده خود در «ستاد اجرایی فرمان امام»، «در راه خدا»، انفاق کند؟
سحام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *