دختران فوتبالیست ایران در یک قدمی مرحله نهایی انتخابی المپیک توکیو

By | ۱۳۹۸-۰۱-۱۹

دختران فوتبالیست ایران، در یک قدمی خلق یک شگفتی هستند. هرچند که داستان آنها، بسان رمانی می‌ماند که نگارنده‌اش تا آخرین صفحه، نه نقش اول را قهرمانی پیروز می‌کند و نه شکست‌ خورده‌ای که قرار است در آخرین صفحه سر به زمین بگذارد.

تیم ملی فوتبال دختران ایران در قطر برای رسیدن به المپیک رقابت می‌‌کنند. پیش از این آنها با موانعی روبرو بودند که حتی در فکر مردان فوتبالیست هم نمی‌گنجید. منهای حجاب اجباری یا کمبود امکاناتی که همواره دختران فوتبالیست را عذاب می‌دهد، این تیم با خطر حذف زودهنگام از مسابقات روبرو شده بود.
ایران وایر:

کنفدراسیون فوتبال آسیا ابتدا قصد داشت برگزاری مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک دختران در گروه C را به فلسطین بسپارد. با توجه به این‌که براساس قوانین جمهوری اسلامی، سفر تمامی شهروندان ایرانی با پاسپورت این کشور به سرزمین‌های فلسطین و آن‌چه در گذرنامه‌های ایران، سرزمین ‌های اشغالی خوانده شده ممنوع است، دختران فوتبالیست ایران با نخستین مانع و چالش خود روبرو شدند.

بیش از سه هفته زمان برد تا فدراسیون فوتبال ایران موفق شود با رایزنی سه جانبه‌اش میزبان این مسابقات را تغییر دهد. فلسطین حاضر به تعویض میزبانی خود با ایران نبود. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از ایران خواست یک کشور ثالث را برای این میزبانی متقاعد و معرفی کند؛ چه کسی بهتر از متحد سیاسی و ورزشی این روزهای ایران؟ قطر به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد حاضر است از تیم‌های گروه C زنان در انتخابی المپیک میزبانی کند.

حالا ایران دو بازی ابتدایی خود را در قطر انجام داده است. بازی اول را برخلاف جریان بازی مقابل فیلیپین دو بر صفر شکست خوردند.

«حسین عبدی» مدیرفنی تیم ملی زنان ایران پس از بازی در رختکن به بازیکنانش گفته بود: «این بازی به تاریخ پیوست. نه بحث فنی فایده‌ای دارد و نه نکوهش‌های ما. اگر لایق شکست بودید این قدر ناراحت کننده نبود. شما باید فکر کنید؛ به این‌که چرا تمام بازی شایسته برد هستید ولی شکست می‌خورید. به تفکر خودتان در جریان بازی فکر کنید، به کارهایی که باید می‌کردید و نکردید و همین طور به کارهایی که نباید ولی کردید.»

«مریم آزمون» سرمربی این تیم هم یک روز پس از این شکست به خبرنگاران گفت: «شکست تلخ است. همیشه تلخ است؛ اما این تلخ‌ترین شکست تاریخ زندگی من بود. گاهی شما ده موقعیت گل دارید و استفاده نمی‌کنید. بعد روی دو توپ ساده گل می‌خورید و می‌بازید. اما خب گذشته و تمام شده است.»

همین فراموش کردن بازی اول، در دومین گام نتیجه داد. پیروزی ۹ بر صفر زنان فوتبالیست ایرانی، همه چیز را به حالت عادی برگرداند. خبر خوش هم این بود که در بازی دیگر، فیلیپین مقابل چین تایپه دو بر صفر پیروز شد.

چین تایپه حالا با این نتیجه ۶ امتیازی شد و در صدر قرار گرفت. آنها در بازی اول هم سه بر صفر فلسطین را مغلوب کرده بودند. حالا دختران ایرانی یک راه دارند و بس؛ باید چین تایپه را در آخرین قدم شکست دهند.

در صورتی که تیم ملی زنان ایران در بازی آخر با نتیجه یک بر صفر هم پیروز شود، فیلیپین باید بیش از ۷ بار دروازه فلسطین را باز کند تا هر دو تیم ایران و چین تایپه را با تفاضل گل رد کند و به مرحله نهایی انتخابی المپیک برسد.

هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی دختران ایران، باعث حذف زودهنگام آنها خواهد شد.

اما تا همین‌جا هم دختران ایران گل کاشته‌اند. در صورتی که دختران ایران از این گروه به عنوان صدرنشین صعود کنند باید وارد مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو شوند. بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مرحله دوم مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در بخش دختران، با حضور ۱۲ تیم در سه گروه برگزار می شود که از هر گروه یک تیم به دور پایانی بازی ها صعود می کنند.

مرحله نهایی این رقابت ها با حضور تیم های استرالیا، کره شمالی، کره جنوبی، چین، تایلند و سه تیم صعود کننده از مرحله دوم برگزار می شود. ایران باید یکی از سه تیمی باشد که از مرحله دوم به این مرحله می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *