آخرین وضعیت فعالان کارگری بازداشتی؛ ممانعت از تودیع قرار

By | ۱۳۹۸-۰۲-۰۹

فعالان کارگری بازداشت شده به نام های پروین محمدی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده علیرغم صدور قرار کفالت کماکان در بازداشت به سر می برند. روز جاری علیرغم مراجعه خانواده بازداشت شدگان جهت تودیع قرار به آنها گفته شده است که تا روز چهارشنبه باید منتظر باشند. به خانواده این فعالین گفته شده است که واله زمانی، بعنوان نفر چهارم از این جمع ساعاتی پیش آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۹۸، مسئولین بازداشتگاه اداره آگاهی کرج، از قبول قرار کفالت و آزادی فعالان کارگری بازداشت شده در پارک جهان نما جلوگیری کردند.

گفته می شود روز جاری طبق اعلام قبلی مسئولین اداره آگاهی، خانواده بازداشت شدگان جهت تودیع قرار کفالت به این مرکز مراجعه کردند با این حال مسئولین اداره آگاهی از قبول مدارک خودداری کرده اند. خودداری از قبول تودیع قرار این افراد در حالی است که با توجه به محدودیت قانونی اداره آگاهی در نگهداری طولانی مدت متهمان مشخص نیست وضعیت حقوقی این افراد و محل نگهداری دقیق آنان کجاست.
به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این شهروندان، به آنها گفته شده است که تا روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت باید منتظر بمانند. همچنین توسط مسئولین شعبه ۲ بازپرسی کرج به خانواده ها گفته شده است که واله زمانی آزاد شده است.

لازم به یادآوری است روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه، تعدادی از فعالین کارگری که تعدادشان ۱۲ تن براورد شده بود در پارک جهان نما واقع در اتوبان تهران-کرج بازداشت شدند.

۴ تن از این فعالین به نام های پروین محمدی، واله زمانی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده در بازداشت مانده و به مکان نامعلومی منتقل شدند. باقی افراد ساعاتی پس از بازداشت آزاد شدند.