خامنه‌ای: با سند ۲۰۳۰ می‌خواهند برای وحشی‌های کراوات‌زده سرباز درست کنند 

By | ۱۳۹۸-۰۲-۱۲

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در روز جهانی کارگر، گروهی از معلم‌ها را به حضور پذیرفت و در سخنان خود سند ۲۰۳۰ سازمان ملل متحد را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خامنه‌ای گفت: «غربی‌ها انتظار دارند معلمانِ متدین ما که علاقه‌مند به آینده کشور هستند، در کلاس درس خود برای آنها سرباز تربیت کنند، تا دانش‌آموز ما سرباز و رعیت همان وحشی‌های کراوات‌زده ظاهرسازی شود که به‌راحتی آدم می‌کشند و به آدمکش‌ها کمک می‌کنند.»

سازمان فرهنگی و آموزشی یونسکو، زیرمجموعه سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۱۵ سندی برای “توسعه پایا” ارائه داد که تا سال ۲۰۳۰ اجرا شود. این سند شامل ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه است که نقشه راه جامعه بین‌المللی را در زمینه توسعه پایا برای ۱۵ سال آینده ترسیم می‌کند.

این سند در سپتامبر ۲۰۱۵ در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رؤسای دولت‌ها و نمایندگان بلندپایه بین‌المللی رسید. اهداف آموزشی این سند مانند برابری جنسی میان دختر و پسر از جمله مواردی است که رهبر جمهوری اسلامی آن را اسارت می‌داند.

خامنه‌ای گفت: «جان کلام در سند ۲۰۳۰ که فصل مهمی از آن به آموزش‌وپرورش اختصاص دارد، این است که نظام آموزشی باید جوری تنظیم شود که فلسفه، سبک زندگی و مفهوم حیات بر اساس مبانی غربی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود.»