«تلاش عراقی‌ها برای خرید خانه در همدان»

By | ۱۳۹۸-۰۲-۱۳

 اتباع خارجی در همدان که اغلب آنها عراقی هستند، علاقمند به خرید ملک در همدان بوده و حتی در مواردی تلاش کرده‌اند به نام‌ افراد دیگر این اموال غیرمنقول را خریداری کنند.

به گزارش ایران وایر به نقل از ایلنا این مطلب را به نقل از برخی مشاهدات عینی شهروندان همدانی و برخی مشاوران املاک منتشر کرده است.

حسین افشاری٬ فرماندار همدان هم در این رابطه گفته «خیلی بعید است این خبر درست باشد. گزارشی دال بر این موضوع در شهرستان همدان نداریم.»

افشاری افزوده «برای خریداری ملک از سوی اتباع خارجی دستوراالعمل و راه‌های قانونی وجود دارد و به محض مشاهده شدن، اطلاعات را در اختیار ما قرار دهید.»

مریم روانبخش٬ رئیس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات شورای شهر همدان هم گفته «افرادی که تبعه کشور ایران نیستند نمی‌توانند ملکی خریداری کنند و ما برای مقابله با این اتفاق اهرم قانونی داریم.»

این در حالی است که ابراهیم جمالی٬ رئیس اتحادیه املاک همدان می‌گوید که «هرگونه فعالیت در رابطه با اتباع خارجی زیر نظر اداره اماکن باید صورت پذیرد.»

جمالی اضافه کرده «راهی برای جلوگیری نداریم و به لحاظ اطلاع‌رسانی  ما به اعضا اعلام کرده‌ایم؛ مطمئن باشید  از سوی املاک چنین اتفاقی نخواهد افتاد.»

حضور اتباع عراقی سال گذشته نیز در استان‌های خراسان رضوی و خوزستان خبر‌ساز و جنجال‌آفرین شده بود.