سخنان وزیر اطلاعات درباره گرایش به مسیحیت در برخی از نقاط ایران 

By | ۱۳۹۸-۰۲-۱۵

وزیر اطلاعات حکومت اسلامی در یک سخنرانی از اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با گرایش به مسیحیت در برخی از نقاط ایران سخن گفت.

آخوند محمود علوی بدون اشاره به جزئیات گفت که وزارت اطلاعات با همکاری حوزه علمیه، افراد و موسساتی را که برای مقابله با تبلیغ مسیحیت فعالیت می‌کنند دعوت می‌کند و به مناطقی می‌برد که «تحت تاثیر تبلیغات تبشیری قرار می‌گیرند».

وی جزئیات بیشتری درباره این اقدامات وزارت اطلاعات بیان نکرده است.

به گفته این آخوندک، در یکی از شهرهای همدان، برخی از افرادی که شغل‌های «عادی» مانند ساندویچ فروشی دارند، به مسیحیت گرایش پیدا کرده بودند و وزارت اطلاعات آنان را «احضار» کرده است.

وی اضافه کرد: «برخی از این افراد عنوان می‌کردند ما به دنبال دینی هستیم که به ما آرامش بدهد… به آنها گفتیم اسلام دین برادری و صفاست. گفتند علمای اسلام به طور مداوم علیه یکدیگر سخن می‌گویند، اگر اسلام دین صمیمیت باشد قبل از هر چیز باید بین علمای خود صفا و صمیمیت ایجاد کند».

در سال‌های گذشته تعدادی از مسیحیان انجیلی (تبشیری) بازداشت و به زندان‌های درازمدت محکوم شده‌اند. در بسیاری از موارد، اتهام این افراد «اقدام علیه امنیت ملی از طریق راه‌اندازی و شرکت در کلیساهای خانگی» عنوان شده است.

از زمان پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ تاکنون، دست‌کم شش رهبر کلیسا در ایران کشته شده‌ و صدها مسیحی نیز تحت بازجویی قرار گرفته و زندانی شده‌اند.

علاوه بر این،‌ چاپ کتاب مقدس مسیحیان به زبان فارسی ممنوع شده است و برخی از کلیساها تعطیل شده‌اند و از مراسم کلیسایی به زبان فارسی جلوگیری به عمل آمده است.