قرائتی: حوزه علمیه باید معلم تربیت کند

By | ۱۳۹۸-۰۲-۱۹

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: حوزه علمیه باید همانند دانشگاه فرهنگیان عمل نموده و طلاب را به صورت معلم تربیت کند.

 انتخاب:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: حوزه علمیه باید همانند دانشگاه فرهنگیان عمل نموده و طلاب را به صورت معلم تربیت کند.

حجت الاسلام محسن قرائتی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی مهارت تبلیغ در مشهد افزود: ریل گذاری دروس حوزه علمیه برای فقه است و برای تفسیر قرآن نیست. مبلغان باید به تفسیر قرآن هم آشنا باشند.

وی با بیان اینکه برخی طلاب درس خارج حتی یاد ندارند در یک دبیرستان صحبت کنند اظهار داشت: اگر طلبه نمی خواهد مجتهد شود لازم نیست بسیاری از دروس را بخواند بلکه باید در دوره ای دیگر همانند دوره تبلیغ شرکت کند.

وی گفت: مبلغان باید در صحبتهای خود، مختصر و مفید سخنرانی کنند. طلاب سالهای اول و دوم حوزه هم نیاز نیست که سریع وارد عرصه تبلیغ شوند.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه یکی از وظایف مبلغان امر به معروف و نهی از منکر است افزود: در انجام این کار نباید منتظر اثر بخشی لحظه ای و سریع باشیم بلکه وقتی افراد مختلف اقدام به انجام این فریضه الهی می کنند نتایج آن کم کم آشکار می شود.

وی با اشاره به مشکلات و فشارهای اقتصادی نیز اظهار داشت: نباید به خاطر مشکل اقتصادی از دینداری دست برداریم. اگر قرار باشد به خاطر فشار اقتصادی بی دین شویم، حضرت زینب (س) که تحت بیشترین فشارها قرار داست باید کافر می شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان نیز در باره کارگاه آموزشی مهارت تبلیغ در قرآن به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از برنامه های سه سال اخیر حوزه علمیه خراسان، مهارت تبلیغ در قرآن است که در ماه مبارک رمضان انجام می شود و مدرس آن در این مدت رئیس ستاد اقامه نماز کشور بوده است.

حجت الاسلام محمد فردوسی پور افزود: این دوره کارگاه آموزشی تا آخر ماه مبارک رمضان در مدرسه علمیه نواب مشهد ادامه دارد.

حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و 43 هزار طلبه در حال تحصیل در 152 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

هم اکنون افزون بر 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

منبع: ایرنا