نورالدین پیرمؤذن، نماینده مجالس ششم و هفتم, مقصد دلارهای ایران, اگر در سوریه خامنه‌ای محبوب‌تر از بشار اسد است، پس تعجب هم نباید کرد که می‌گویند در ایران هم ترامپ از خامنه‌ای محبوب‌تر است.

By | ۱۳۹۸-۰۲-۱۹

چند دقیقه پیش در یکی از بیمارستان‌های دبی یک نشست پزشکی بود. یک جراح سوری که از قبل آشنا بودیم هم حضور داشت. وقتی احوال‌پرسی کردیم، از او درباره سوریه پرسیدم که حیف می‌دانم بازگو نکنم.

او می‌گفت به لطف کمک‌های ایران، سوریه در حال بازسازی هست و ایران در حال ساخت فروشگاه‌های بزرگ و مجتمع‌های مسکونی انبوه و رایگان برای مردم سوریه است! از آقای خامنه‌ای به نیکی یاد می‌کرد و می‌گفت مردم ما هر چه دارند از برکت وجود اوست!

مدتی مات و مبهوت بودم. با شناختی که از هرم سیاسی کشور دارم، برایم معلوم شد که چرا خامنه‌ای به روحانی اجازه برداشت از حساب ذخیره ارزی برای کمک به زلزله زدگان و سیل‌زدگان مناطق محروم ایران را نداده است. چرا که مقصد دلارهای بادآورده نفت و گاز ایران، سوریه و لبنان و فلسطین و عراق و یمن بوده است.

آقای خامنه‌ای که دیروز شریک جرم بشار اسد و پوتین در کشت‌و‌کشتار مردم آزادی‌خواه سوریه با ارسال نامحدود سلاح، تجهیزات، کمک‌های میلیارد دلاری بلاعوض و نیز اعزام پاسداران و بسیجیان در قالب فریبنده‌ی «مدافعین حرم»، برای حفاظت از کاخ و قدرت بشار اسد بعثی بود، امروز هم با اهداء پول و اعزام نیروهای تخصصی، در حال بازسازی و ساختن فروشگاه‌های بزرگ و مجتمع مسکونی انبوه برای سوری‌هاست.

اگر در سوریه خامنه‌ای محبوب‌تر از بشار اسد است، پس تعجب هم نباید کرد که می‌گویند در ایران هم ترامپ از خامنه‌ای محبوب‌تر است.