هتل لوکس سپاه؛ شبی ۵۰۰ هزار تا پنج میلیون تومان

By | ۱۳۹۸-۰۳-۰۷

شرکت‌های وابسته به بنیاد تعاون سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء از مهمترین کارتل‌های اقتصادی شناخته شده در ایران به خصوص تهران هستند.

ده‌ها شرکت وابسته به این دو نهاد از سال‌ها پیش ساخت برج‌ها و مال‌های عظیم در تهران و برخی دیگر از شهرستان‌های ایران را آغاز کرده‌اند.

هتل‌سازی یکی از مهمترین فعالیت‌های این شرکت‌هاست که در رسانه‌های ایران چندان خبری از آنها نیست٬ به عبارتی رسانه‌های داخل ایران ترجیح می‌دهند درباره این نوع فعالیت‌های سپاه٬ خبر و گزارشی منتشر نکنند٬ چون انتشار چنین گزارش‌هایی هزینه‌زاست.

اما این گزارش نگاهی خواهد داشت به یک هتل بسیار لوکس به نام‌ «مدینه‌الرضا»  که در شهر مشهد فعال است.
ایران‌وایر:

کارفرمای این هتل٬ بنیاد تعاون سپاه پاسداران بوده است. هتل پنج ستاره «مدینهالرضا» که ۴۵۰ اتاق دارد در ۴۶ هزار متر مربع و در ۱۶ طبقه در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسیده است.

این هتل تنها ۱۵۰ متر با آرامگاه امام هشتم شیعیان فاصله دارد که قرار گرفتن در چنین موقعیتی نیاز به توان مالی و لابی‌های قدرتمندی است.

این هتل لوکس رستوران گردان هم دارد٬ برای زنان و مردان استخر جداگانه تعبیه کرده و حتی اتاق‌های ویژه‌ای هم برای عروس، داماد‌ها در نظر گرفته و سالن ماساژ هم دارد.

نام اتاق‌ نوعروسان و تازه‌داماد‌ها٬ اتاق «عروس» است .نگاهی به این تصاویر بیندازید٬ این‌ها تصاویر مربوط به اتاق عروس هتلی است که سپاه پاسداران آن را اداره می‌کند.

وجود چنین اتاقی در نهاد‌های زیرمجموعه سپاه شاید کمی امری غیرمعمول تلقی شود٬ اما واقعیتی است که قابل انکار نیست.

سپاه پاسداران پس از حضور در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری٬ منطق بازار را به خوبی درک کرده و برای باقی ماندن در بازار مجبور است که چنین خدماتی ارائه کند٬ خدماتی که پیش‌تر از نظر فرماندهان سپاه٬ اشرافی و در خدمت ثروت‌مندان جامعه بود.

بسیاری از برج‌ها٬ مال‌ها و مجموعه‌های ساختمانی که سپاه در سال‌های اخیر در شهر‌های مختلف ایران ساخته٬ دارای ویژگی مشابهی با هتل «مدینه‌الرضا» است؛ لوکس و در عین حال انقلابی و اسلامی.

این هتل هم در کنار خدمات بسیار لوکسی که به مسافران می‌هد٬ اتاق‌هایی هم برای جانبازان در نظر گرفته است. البته در سایت این هتل نشانه‌ای از خدمات ویژه به جانبازان دیده نمی‌شود.

این اتاق‌ها که تصاویر آنها را می‌بینید٬ ایدئولوژی گذشته فرماندهان سپاه را بازتاب می‌دهد. اتاق‌هایی به نسبت ساده‌تر از مابقی اتاق‌های هتل با ویلچر و سجاده نماز و سایر المان‌های مذهبی.

در کنار این اتاق‌ها اما٬ سالن ماساژ هم معنا و مفهوم خود را دارد. خدماتی که در ایران تقریبا همه‌گیر شده است٬ به طوری که سپاه پاسداران هم در زیرمجموعه‌های خود این خدمات را ارائه می‌کند.

اینها تصاویر سالن ماساژ هتل «مدینه‌‌‌الرضاء» هستند که از نظر بسیاری از جوانان انقلابی و عدالت‌خواه کنونی نماد اشرافیت و رفاه‌طلبی محسوب می‌شود.

با همه این توصیفات٬ اما خبری از نرخ اجاره این اتاق‌ها در سایت هتل دیده نمی‌شود٬ اما نرخ این اتاق‌ها در برخی سایت‌ها در دسترس است.

پائین‌ترین قیمت اتاق‌های این هتل برای هر نفر در یک شب دست‌کم ۵۴۵ هزار تومان است و برخی از اتاق‌های این هتل هم هر شب تا دو میلیون تومان هم قیمت دارد.

اگر یک فرد برای دو شب بخواهد در این هتل اقامت داشته باشد باید مبلغی حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کند٬ فیمت اتاق‌های دو نفره برای دو شب هم حدود یک میلیون و ۴۸۰  هزار تومان آب می‌‌خورد.

هزینه اقامت دو نفر در دو شب در یک اتاق با تخت لوکس بیش از دوم میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سوئیت دو خوابه با سه تخت در این هتل برای دو شب حدود چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرج دارد.

این هتل همچنین «آپارتمان یک‌خوابه دیپلمات» هم دارد که هزینه اقامت در آن برای دو شب رقمی معادل ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

هزینه اقامت در آپارتمان سه خوابه پنج نفره هم برای دو شب در این هتل حدود ۹ میلیون تومان تعیین شده است.

شما وقتی می‌خواهید در این هتل اتاقی رزرو کنید٬ با این پیام نیز مواجه می‌شوید که این هتل ماهواره و سالن بیلیارد ندارد.

سپاه پاسداران هتل چهار ستاره دیگری به نام «گلشن رضوی» در مشهد دارد که از لوکسترین هتلهای این شهر مذهبی به شمار می‌رود.

از این هتل در اینترنت اطلاعات چندانی در دسترس نیست و معلوم نیست که اتاق‌های این هتل از چه طریقی و با چه قیمتی در اختیار چه کسانی قرار می‌‌گیرد.